    From: "Druid29" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okno tarasowe - zamontowane "w powietrzu"
    Date: Fri, 3 Jul 2009 10:59:47 +0200

    Użytkownik "Druid29" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h2ho3r$706$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Pianka niskoprężna nie powinna zaszkodzić, ewentualnie włóż jakąś rozpórkę
    > bądź klin. Ważniejsze jest aby uszczelniona pianką rama nie pracowała przy
    > każdym otwieraniu i zamykaniu okna. O usztywnienie ramy najlepiej zadbać
    > przed wylewkami, ale teraz pewnie też można połączyć kawałkiem blachy
    > listwę podokienną z wylewką.
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Druid29
    Dodam jeszcze, że to co napisał Maniek4 jest ważne dla zabezpieczenia tego
    miejca przed utratą ciepła, bo inaczej to wypadałoby ocieplić od dołu okno
    tarasowe podobnie jak zwykłe okno (czyli styropian na zewnątrz), co w
    przypadku tarasu jest problemem.
    Dyskutując z moim kierbudem na ten temat doszliśmy do wniosku, że należy
    podeprzeć rogi ramy drzwi tarasowych podmurowując cegłą na kilka centymetrów
    dbając by zaprawę cementową dobrze upchać pod listwą podokienną i dobrze
    zespolić z murem. W ogólnym bilansie strat ciepła nie powinno być z tym
    problemu, bo te podmurówki kryją się pod ociepleniem ściany.
    Natomiast pisząc o usztywnieniu ramy miałem na myśli przymocowanie do ramy i
    do wylewki plaskownika ocynkowanego, który zdecydowanie ustabilizuje okno
    tarasowe, przez co pomoże w zachowaniu dobrej kondycji pianki montażowej i
    twardego styropianu.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29