    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Optymalne sterowanie podłogówką ?
    Date: Sat, 13 Nov 2010 07:20:44 -0800 (PST)

    On 13 Lis, 10:18, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
    [...]
    > Jako e przez du cz dnia nie b dzie nas w domu s dz e optymalnie i
    > najbardziej ekonomicznie by o by w tym czasie aby piec / boiler mia ni sz
    > temperatur ni w czasie gdy jeste my w domu ...

    Optymalnie to by bylo zeby ten piec mial zawsze jednakowa temperature
    ale z jak najmniejszymi stratami. I na tym sie skup - PORZADNE
    zaizolowanie rur, boilera. Oryginalny paromilimetrowy plaszczyk z
    pianki to slabe ocieplenie. Dowal na wszystko po 5-10cm welny (na
    bojler nawet 20cm). To sa groszowe sprawy w "inwestycji" (rolka welny
    + troche sznurka + godzina roboty), a dadza Ci wieksze oszczednosci
    niz bawienie sie w obnizanie temperatury na piecu - tylko go sobie
    zniszczysz przez to (niska temp. powrotu = kondensacja wody =
    wyzeranie od srodka pieca :)

    > W jaki spos b najlepiej i najekonomiczniej by o by sterowa pod og wk i
    > kot em ?
    [...]
    > 3. Monta "pogod wki" w kot owni i pod czenie jego do si ownika
    > zamontowanym na zaworze tr jdro nym a czujnik na zewn trz budynku.

    Tylko taka opcja wchodzi w gre. Najlepsza, jedyna :)

    [...]
    > Euroster 2026 to nowo przeznaczona do sterowania pod g wk (algorytm PI)

    Chocby nie wiem co wymyslili to pogodowka zawsze bedzie o krok do
    przodu.. Zadne nowosci tu nie pomoga ;) Gdyby to jeszcze mialo czujnik
    temp. na zewnatrz i jakos inteligentnie tym wszystkim zarzadzalo to
    moze mialoby sens :)

    > Wyczyta em e pogod wka w przypadku ogrzewania wodnego nie jest najlepszym
    > rozwi zaniem i sporo lepszym jest odpowiedni dostowany do pod g wki
    > inteligentyny sterowownik (np. najnowszy Euroster ze sterowaniem PI).

    Glupoty jakies. Do podlogowki tylko i wylacznie pogodowka. Zadne
    termostaty wewnetrzne - podlogowka ma bezwladnosc dlatego impuls
    sterowania musi ja wyprzedzac - a to robi tylko pogodowka (wie
    wczesniej niz jakikolwiek sterownik pokojowy jakie bedzie za chwile
    zapotrzebowanie na cieplo - bo wie jaka jest temp. na zewnatrz).

    Nikt Ci tu nic nowego nie napisze bo ameryka zostala odkryta juz dawno
    temu :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.