  • Data: 2013-12-15 13:18:17
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > 3. zaraz po oknach są dachy. dach dwuspadzisty ma powierzchnie lekko
    > licząc 150% powierzchni podłogo domu. Dlaczego nie robić prawie płaskich
    > dachów? Wiem, zagospodarowanie przestrzenne. no to dach płaski, na to
    > ocieplenie (łatwe wykonanie) i na to dwuspadzisty dach bez ocieplenia?
    > Nawet jakby go Ksawery zwiał - dom nie straci na funkcjonalności.

    Ależ tak się robi. Ja tak mam zrobione :)

    > 5. normalna ściana wygląda tak. od zewnątrz:
    > tynk(drogi) stryro, cały pustak, tynk farba
    > dlaczego nie można zrobić takiej ściany
    > tynk tani, 50%pustaka, styro lub powietrze, 50%pustaka tynk farba

    W domu jest tak:
    tynk, cegła, powietrze, pustak, tynk
    Domu nie opłaca się ocieplać. Ogrzanie prawie 300m2 kosztuje ~6 ton
    ekogroszku.
    Problemem są tarasy, balkony. Były modne w czasach gdy dom powstawał,
    świecą prześlicznie w podczerwieni, aż się nie chce oglądać.

    > Czy wszyscy muszą budować według konkretnego schematu bo tak trzeba?

    W branży budowlanej jest tak, że fachowiec 30 lat tak budował i tak jest
    dobrze - więc nadal tak robi. Na pytanie czy można inaczej zazwyczaj
    słyszysz że nie, a jak się uprzesz, to ty ten zły jesteś, bo mądrkujesz.
    Mój budowlaniec powiedział płytkarzowi (po wcześniejszym zapytaniu i
    dowiedzeniu się że ma wykształcenie elektryczne), że z nim nie będzie
    gadał, bo nie jest budowlańcem. Efekt taki, że schody trzeba było nadlewać.
    Z PC też jazdy są - co jeden (jedna - firma) to więksi idioci i co
    gorsza liczą że mają doczynienia z jeszcze większymi idiotami od siebie.

    Ja mówię - w podejściu statystycznym oczywiście - taka branża.

    Miłego.
    Irek.N.