  • Data: 2013-12-15 13:18:17
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 13:08:00 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > Jak liczyłem ozc to różnica 1.1 a 1.5 nie była porażająca, w końcu okien
    > aż tak dużo w domu nie ma.

    Az z ciekawosci policze pozniej moj OZC dla lepszych okien. Ale ja mam
    normalnych okien ~33-35m2, scian zewnetrznych jakies 150-200m2, wiec to wcale
    nie jest tak malo :)

    Na szybko liczac obnizajac U okien o powiedzmy 0,6, przy sredniej temperaturze
    5stC w sezonie, liczac ze sezon trwa ~220 dni daje oszczednosc:

    35 * 0,6 * (22-5) * 24 * 220 = 1884kWh, co jest calkiem duza wartoscia.
    Grzejac moja PC wyszlaby oszczednosc ~215 pln / rok. Grzejac gazem juz blizej
    400-500 pln / rok. Biorac pod uwage ze teraz pewnie kazdy producent za
    +5k pln da taki pakiet - ma to nawet sens :) Dodatkowo jest wyzszy komfort
    bo od okien "mniej ciagnie zimnem" :)

    > Tak 5 lat temu, ale niedawno czytałem jakiś artykuł i nadal dobre
    > okna są w cenie.

    Ja caly czas aktywnie w mojej lokalnej grupie uczestnicze i powiem Ci ze
    jak niektorzy przedstawiaja obecne oferty to jest taniej niz jak ja kupowalem
    a maja jakies naprawde wypasy (szyby U=0,5, profile siedmiokomorowe i
    wypelniane pianka), cale okna U 0,7-0,8. Raz cieplejsze od moich w nizszej
    cenie... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.