eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Date: Tue, 28 Dec 2010 01:03:32 +0100

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Próbuje sobie wycenić ile pieniązków pochłodnie przejście ze stanu
    > surowego do stanu nadającego sie do wykończeń. Czy ktoś móglby z grubsza
    > ocenić czy to rozsądna kwota? Musze podjąć trudna decyzję ...
    >
    > Start: budynek ocieplony na zewnatrz, jednopiętrowy, poddasze użytkowe, ok
    > 200m2. Stan surowy zamknięty.
    >
    > Koniec: Mozliwośc rozpoczęcia prac wykończeniowych (płytki, panele,
    > malowanie ścian, duperele).
    >
    > Zakres prac: izolacja podłogi, wylewki. Tynki wewnatrzne + gladzie.
> [...]

    Ile masz tych tynków i gładzi do położenia? Jeśli ok. 500m2 to same tynki +
    gładzie będą kosztowały z 20 tys. Z 10 tys. instalacje, z 10 tys.
    ocieplenie dachu, skosy i sufity (zakładam 200m2). Wylewki + izolacja to
    jakieś 4-5 tys. (zakładam 230m2 podłogi).
    Tyle by to kosztowało "systemem gospodarczym" czyli jakiś tynkarz, jakiś
    hydraulik, jakiś elektryk..
    Moim zdaniem 70 tys. za to co wymieniłem to trochę za dużo, ale są różne
    firmy. Miałem ofertę na zrobienie łazienki (zabudowa wanny, izolacje,
    płytki, szpachlowanie, malowanie) na gotowo za 10 tys. Gdybym miał wówczas
    tyle pieniędzy na tę łazienkę to bym tę firmę wziął, bo była niezła. Ale nie
    miałem tyle kasy, udało mi się część prac zrobić samodzielnie, a płytki
    położył glazurnik za 2800zł (nie "jakiś" glazurnik, ale niemal artysta).
    Bardzo ciężko jednoznacznie określić czy to za dużo czy w sam raz. Mało na
    pewno nie :)

    --
    Bartek