eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOrientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia › Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Orientacyjna wycena prac stan surowy->stan do wykończenia
    Date: Mon, 27 Dec 2010 23:18:20 -0800 (PST)

    On 27 Gru, 22:59, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Próbuje sobie wycenić ile pieniązków pochłodnie przejście ze stanu
    > surowego do stanu nadającego sie do wykończeń. Czy ktoś móglby z grubsza
    > ocenić czy to rozsądna kwota? Musze podjąć trudna decyzję ...
    >
    > Start: budynek ocieplony na zewnatrz, jednopiętrowy, poddasze użytkowe,
    > ok 200m2. Stan surowy zamknięty.
    >
    > Koniec: Mozliwośc rozpoczęcia prac wykończeniowych (płytki, panele,
    > malowanie ścian, duperele).
    >
    > Zakres prac: izolacja podłogi, wylewki. Tynki wewnatrzne + gladzie.
> [...]

    Swoich dokładnych wyliczen nie przedstawię bo nie mam ich pod ręka ale
    kilka rzeczy pamiętam.
    Mój dom ma ok 160m2
    Wełna na sufity kosztowała ok 5 tys.
    Tynki ok 11 tys
    Wylewki nie pamiętam (ok 5 tys)
    elektryka 8 tys (przyłacze (skrzynka, zabezpieczenie) i kabel z
    zakopaniem kolejne 3 tys)
    hydraulika ponad 32 tys !!! (tak tak niestety, tu sie najbardziej
    przejechałem) z czego robocizna ok 4 tys, a kocioł kosztował 6 tys.
    gładzie i sufity podwieszane (16 zl/m2) więc wychodzi kolejne ponad 10
    tys

    Wobec powyższego cena 70 tys wydaje sie byc realna.
    Od stanu surowego zamkniętego bez ocieplenia do końca (bez żyrandoli,
    karniszy, mebli itp) moje koszty to ok 220 tys. (w tym jest umeblowana
    i wyposażona kuchnia).

    Pzdr
    QbaB