  • Data: 2012-05-31 11:10:01
    Temat: Re: Oświetlenie: oczywiście 3x1,5...
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:38e4f9a3-77ef-44ed-808d-f577705807fb@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 30 maja 2012 23:07:35 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > Fachowiec może podac cene z kosmosu, zobaczyc bezcenny widok geby
    > inwestora,
    > a że cena z kosmosu to i zlecenia raczej nie dostanie więc ma czas na
    > kolejny kurs sie zapisać.

    Skąd u Ciebie takie konfabulacje?
    Dlaczego uważasz, że podanie prawdziwej, realnej ceny końcowej jest
    "podawaniem ceny z kosmosu"?
    Najśmieszniejsze, że ten pan Ździsio (oczywiscie nazwany tu symbolicznie),
    który miał zrobić to samo co ja za 1/3 tej kwoty w efekcie końcowym miał być
    droższy ode mnie. Cenę, którą podał to była wg niego cena standardowego
    rozwiązania wg ustalonego przez niego szablonu 2 gniazdka w pokoju, 3 w
    kuchni, jedno w łazience i po jednym punkcie oświetlenia w każdym
    pomieszczeniu. Wszystkie kolejne jako dodatkowy koszt. Rozprowadzenie samych
    instalacji bez "białego montażu" i bez pomiarów.
    Ja natomiast spędziłem 2 dni nad projektem, analizując i konsultując z
    inwestorami co i gdzie chcieli by mieć. Podałem ostateczną kwotę, której nie
    przekroczę i była to kwota z "białym montażem" oraz pomiarami.
    Niestety wielu wykonawców stosuje zasadę: "inwestorowi nie wolno podawać
    ceny ostatecznej, bo weźmie tańszego, a później w trakcie roboty można
    doliczać dodatkowe koszty za roboty, które nie były policzone na początku".
    To są słowa, które już kilka razy usłyszałem od wykonawców na budowach.