eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Date: Sun, 20 Jul 2014 12:18:27 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    <53ca3de8$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <lqf07b$i08$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-07-20 01:50, HANA pisze

    > [cut]
    >
    > ja pare razy widzialem jak buduja samochody w dawnym FSO
    > widzialem tez jak lataja samoloty
    > nawet dyskutowalem z pilotami pare razy...
    >
    > Budyn strzepi klawiature
    > ale...
    > jakos konsorcjum miedzynarodowych firm do budowy osiedla szkieletowcow w
    > standarcie NF=20 wybralo mnie
    > a ja jakos wybralem Budynia do jego branzy, mimo ze wcale nie byl najtanszy,
    > chyba o czyms to swiadczy...

    Nie gniewaj się, ale ja już miałem okazję widzieć błędy jakie popełniali
    deweloperzy.

    Jeden z ostatnich przypadków: dom szkieletowy, w którym wykonuję
    wszystkie instalacje.
    Achitekt współpracujący z firmą deweloperską zaprojektował schody na
    piętro na samym środku salonu z aneksem kuchennym pomiędzy barkiem, a
    kominkiem.
    Linia barek, schody, kominek maiła odcinać aneks kuchenny od salonu.
    Gość chyba kompletnie bez wyobraźni, bo schody te byłyby tak strome jak
    drabina, a do tego utrudniałyby przechodzenie do salonu, pozostawiając
    raptem 0,5m pomiędzy schodami, a barkiem. Obsługa kominka tylko na
    kuckach, pod schodami. Namówiłem inwestora, aby przenieść schody w sam
    róg salonu. W tym celu należało przesunąć drzwi tarasowe, które były
    zaprojektowane prawie w samym rogu o jedną belkę, aby zrobić miejsce na
    schody. Aby wykonać otwór na schody, należało przeciąć jedną z belek
    stropowych (jętkę), która spinała krokwie.
    Architekt stwierdził, że jest to w ogóle niemożliwe do wykonania.
    Niestety razem z inwestorem porysowaliśmy na ściankach co należy
    wykonać. Inwestor miał to przedyskutować jeszcze z architektem, ale
    wpadła ekipa pracowników i po krótkiej rozmowie telefonicznej z
    konstruktorem wykonali wszystko. Zrobiła się afera. Architekt zrobił
    awanturę kto na to pozwolił i że tak nie wolno. Po czym po oględzinach
    wraz z konstruktorem stwierdzili, że wszystko zostało perfekcyjnie
    wykonane przez ekipę. Siły rozciągające jętkę zostały prawidłowo
    przeniesione na sąsiednie belki i nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    schody były w tym miejscu.
    Wcześniej było niemożliwe do wykonania, ale jak robotnicy wykonali to
    się okazało, ze wszystko jest zrobione perfekcyjnie.
    Poza tym wiele jeszcze błędów wykonawczych popełniono.
    Np. część domu na zewnątrz jest pokryta deską boazeryjną. Pomijając, że
    sama deska nie nadaje się na siddingi, bo jest to zwykła,
    nieimpregnowana deska sosnowa to jeszcze została tak położona, że woda
    spływająca po desce oraz pod deską spływa w podwalinę.
    Właściciel firmy stwierdził, że na dole zabezpieczy podwalinę obróbka z
    blachy. Tylko kur.... nie wytłumaczył jak zabezpieczy górę desek przed
    wpływaniem wody pod deskę. Wody, która będzie spływać po tynku, który
    znajduje się powyżej desek.
    Brak klejenia zakładek membrany na dachu będzie powodował, że każdy
    podmuch wiatru będzie wtłaczał pod membranę powietrze powodując zbyt
    mocne wentylowanie i wychładzanie wełny. Pomijam, że firma o czymś takim
    jak uszczelki butylowe pod kontrłaty nie słyszała i nie słyszała, że bez
    tych uszczelek krople wody, które się pojawią pod dachówką będą spływały
    po membranie i będą się przedostawały w miejscach, gdzie ta membrana
    jest podziurawiona gwoździami (pod kontrłatami) do wełny.
    Obróbka komina tak wykonana, ze przy każdym deszczu cały komin, aż do
    samego dołu mokry.
    Oczywiście stawiając komin, firma nie wiedziała, że w rogach bloczków
    kominowych znajdują się otwory, w które należy wsunąć pręty zbrojeniowe,
    zabezpieczające komin przed złamaniem. Na szczęście komin nie jest zbyt
    wysoki to można już to przeboleć, ale także jest to błędem wykonawczym.
    Brak siatki na elewacji ścianki kolankowej powyżej podbitki. Tak firma
    zaoszczędziła może z 40-50zł, bo tyle siatki trzeba by było tam położyć.
    W niektórych miejscach już tam zaczyna odpadać klej od wełny mineralnej,
    którą jest wykonane ocieplenie zewnętrzne.
    Podłogówka, którą robił deweloper wylewając płytę fundamentową,
    podziurawiona w kilku miejscach podczas wiercenia kotew mocujących deskę
    podwalinową.
    Podczas napraw tych uszkodzeń firma poniszczyła niepotrzebnie poszycia
    ścianek (powycinała otwory ok. 1m szerokości i 50-60cm wysokości) i
    pozostawiając je porozpierd.....ne. Nie wiem po jakiego grzyba, bo i tak
    trzeba było kuć posadzkę pod deskami, a nie ścianki. Dopiero po wielkiej
    awanturze inwestora, który zagroził deweloperowi niewypłaceniem kasy i
    sądem, szkody zostały usunięte.
    Skrzynka rozdzielcza podłogówki umieszczona od stronyh salonu, zamiast
    od strony łazienki. Ponadto rury wchodzące w podłogę wystają poza obrys
    ściany i trzeba będzie robić zabudowę wystającą ze ściany.
    Rury przy wejściu w podłogę bez otuliny czy peszla, zapewniających
    dylatację.
    Strop wykonany z pojedynczej płyty OSB o grubości 22mm. Łączenia płyt
    poza belkami stropowymi tylko wzmocnione kawałkami desek przykręconymi
    od spodu na rogach tych płyt.
    Zaoszczędzili drugiej warstwy płyt OSB, która powinna być położona na
    zakładkę i skręcona.
    Zapomniano o wykonaniu wentylacji. Dopiero po interwencji inwestora
    poodkręcano podłogę na piętrze, aby ułożyć rury wentylacyjne.

    To są błędy na jednej budowie, a mógłbym wymieniać ich jeszcze sporo.

    Prawda jest niestety taka, że deweloperzy zatrudniają najtańszych
    podwykonawców, którzy nie zawsze znają się na tym co robią, a poza tym
    sami starają się jak najwięcej zaoszczędzić, bo każda oszczędność
    pozostaje w ich kieszeniach.