eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
  • Data: 2014-07-20 22:12:11
    Temat: Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-20 20:00, HANA pisze:

    > nie stosuje OSB tylko spano jest wodoodporna nawet po przecieciu (w masie)
    > plus pioro-wpust

    Czy zastosowanie płyty Spano i montażu pióro-wpust zapewnia
    hermetyczność i brak przenikania powietrza? :)

    > tasmami do laczenia paroizolacji

    Poważnie? Stosujesz?
    Wszystkie rury kanalizacyjne, wodne i CO, a także wszystkie przewody,
    puszki elektryczne także oklejasz i przyklejasz do nich folię
    paroizolacyjną?
    To jesteś pierwszym wykonawcą, który jest tak dokładny :)
    Jak robiłem u siebie kapitalny remont, wymianę dachu i poddasze to
    wykonawcy byli oburzeni, że się miotam i ich opierdalam za to, że nie
    używali taśm do klejenia membran paroprzepuszczalnych i paroizolacji.
    Dostali ode mnie zjebkę i musieli uzupełniać klejenia :)

    > A gdzie napisalem ze nie istnieje?
    > jest i to calkiem niezla ale funkcjonuje zupelnie inaczej niz w scianie
    > tradycyjnej

    No to w końcu jest czy nie ma, bo zaprzeczasz sam sobie i moim
    twierdzeniom także?

    > uparcie starasz sie dopasowac jak najbardziej prawidlowa fizyke budynkow
    > tradycyjnych do szkieletowki
    > a to sa dwie rozne bajki

    Niczego nie staram się dopasowywać.
    Oczywiście planowana wentylacja ścian szkieletowych i murów jest inna,
    ale praw fizyki nie zmienisz i na efekt rozszerzalności powietrza pod
    wpływem zmian temperatury nie masz wpływu. Działa ona zarówno w
    przypadku domu murowanego jak i szkieletowego.

    > najstarsze domy jakie budowalem maja juz cos kolo 25 lat
    > stoja w tak agresywnych warunkach ze polska to kraj pod kloszem
    > i jakos maja sie dobrze jak na takiego partacza ;-)

    No to pogadamy za kolejne ćwierć wieku, bo minimalny czas eksploatacji
    domu to 50 lat :)