eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
  • Data: 2014-07-20 23:12:10
    Temat: Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-20 22:07, Budyń pisze:

    > to policz i podaj, te pozostale tez, abysmy wiedzieli o jakich rzedach wartosci
    mowimy.

    Co mam policzyć?
    Aby cokolwiek liczyć trzeba się odnieść do konkretnej technologii i
    parametrów poszczególnych materiałów oraz jakości wykonania.
    Technologii jest wiele. Jedni izolują wełną, a inni styropianem. Jedni
    wentylują poprzez warstwę wełny i tynk, a inni poprzez szczeliny
    wentylacyjne. Jedni stosują folię paroizolacyjną, a inni tzw. opóźniacz
    pary. Jedni stosują wiatroizolację o specyficznych właściwościach, a
    inni standardową membranę paroprzepuszczalną.
    Pomijając już fakt, że trzeba by się było odnieść do konkretnego
    rozwiązania to szczerze mówiąc ani nie mam czasu, ani ochoty na
    poszukiwanie danych dotyczących parametrów poszczególnych materiałów
    tylko po to, abyś znów kombinował i wypisywał kolejne bzdury.
    Wystarczy mi, że Ci udowodniłem brak dostatecznej wiedzy w podstawowych
    prawach fizyki i błędy myślowe.

    > tez. Staramy sie zrobic to maksymalnie szczelnie. A na koniec robimy probe
    szczelnosci.

    ROTFL
    Czy tą próbę szczelności także "liczysz na palcach"? :)

    > wlasciwie to uznalem ze to sugerujesz - powietrze sie rozpreza, tak pisales, no to
    pewnie na koniec -bum :)

    Nie kolego, źle zrozumiałeś. Pisałem, że rozszerzalność cieplna
    powietrza powoduje wentylowanie przestrzeni wewnętrznych ścian, bo
    powietrze się raz wciska a raz wydostaje z tych przestrzeni wszelkimi
    nieszczelnościami i porami.

    > ja tam szczeliny płyt osb tez uszczelnilem. Zakazu nie ma.

    A sama płyta OSB też nie jest hermetyczna i przez pory w tej płycie
    przeciska się powietrze.
    Oczywiście dość mocno jest utrudniony przepływ tego powietrza, ale
    jednak duża powierzchnia robi swoje.
    Ale w przypadku szkieletowców są też inne drogi przenikania.

    > wszystko zgoda - zatem jak juz policzysz ta temperature w scianie i nam podasz to
    sprawdzimy jak sie ona ma do tej zewnetrznej gdy sie wykrapla na trawie rosa.

    Czy Ty naprawdę masz aż tak zaawansowaną sklerozę, że już nie pamiętasz,
    iż dyskutujemy o temperaturze deski podwalinowej, która styka się z
    nieocieploną płytą fundamentową, a nie o temperaturze wewnątrz ściany?
    Zmiana temperatur ściany powoduje wymianę powietrza w warstwach wełny, a
    skraplanie się pary wodnej na desce podwalinowej i pod nią to inna bajka.