  • Data: 2016-09-05 18:58:52
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 5 Sep 2016 06:00:05 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ja mam "większy dom" i mi wychodzi zużycie 20MWh (bez uwzględnienia
    > pompy). Niespecjalnie widzę możliwość zmniejszenia tego zużycia, a dawać
    > 30cm styro jakoś mi się nie widzi.

    To coś mi się nie składa do kupy zużycie w stosunku do mocy... Znaczy ja
    mam straty niecałe 6.5 kW przy 9MWh/rok na CO. Dla 12 MWh/rok z CWU też
    zakładam moc PC GW na 8-10 kW.

    > To jest jeszcze do zrobienia, dziur póki co nie ma. Wyjdzie w trakcie
    > wiercenia, czy jest optymistycznie (mokro) czy raczej nie bardzo.
    > Jak będzie sucho, to z tych dwóch dziur po 100m mogę mieć w skrajnych
    > warunkach np. 5kW. Więc to czy to jest przewymiarowane póki co
    > mówić nie można.

    OK, założyłem błędnie, że geologia już była robiona.

    > To daj znać co w końcu wybrałeś.

    Z tym się jeszcze zejdzie, bo dopiero teraz papiery składam.

    > Mam zrobione takie fiku-miku w kotłowni, że jak przestawię zaworki
    > to glikol przed wejściem do pompy przełazi przez wymiennik ciepła,
    > gdzie też jest możliwość puszczenia obiegu podłogówki.
    > Zresztą, przeca mam nabazgrany schemat, zrobiony na podstawie
    > schematu Ecopola :
    > http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia.pdf

    Ty mi tu schematami nie rzucaj, bo i ja schemat mam ;)
    http://emide.pl/schemat.pdf

    Tylko trochę bardziej złożony, bo pasywnie i podłogą nie chcę chłodzić.

    > Latem liczę, że ciut poprawi się COP grzania wody, jak podłogówka
    > odda trochę ciepełka do obiegu ;) Ale to raczej takie podejście
    > experymentalne, jak nie wyjdzie to trudno, będę w plecy koszt
    > wymiennika i paru zaworów.

    Szczerze, IMO szkoda kasy na ten wymiennik wydawać jeśli nie zamierzasz
    tego zrobić porządnie, tzn. faktycznie chłodzić podłogą. W ten sposób nie
    spowodujesz aby to miało szanse się w jakikolwiek sposób zwrócić (czy to na
    chłodniejszym domu, czy lepszym COPie).

    --
    Pozdor
    Myjk