    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Sat, 7 Nov 2009 01:55:57 +0100

    news:804c50ec-86e8-4f77-a9ca-d7ccc787d88b@f16g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 6 Lis, 22:40, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >Nie, czesc oczywiscie zewnetrzne - ale te sa oddzielone 18cm
    >styropianem 0,035. To jest kolejny plus grubego ocieplenia - cieplo
    >bedzie uciekalo coprawda oknami, wentylacja etc, ale te sciany predzej
    >zaczna oddawac cieplo spowrotem do pomieszczenia nim "wypompuja" sie z
    >energii na zewnatrz :) U moich scian = 0,17W/m2K czyli zakladajac na
    >zew -20, a w srodku +20 ucieka nimi.. 7W /h / m2. Scian zew. mam ok
    >150m2 czyli ta strona trace jedynie 1kWh :) Przy ich pojemnosci

    Ja mam pustak poryzowany piuro wpust czyli bez zaprawy pionowej. Jego lambda
    0,191W/mK oraz 12cm styropian część termoorganika częśc austroterm oba
    0,035W/mK.
    Uwzględniając oba opory oraz opór przejmowania ciepła przegrody pionowej tj
    R0,17 otrzymałem 0,1958W/m2K czyli 1175Wh
    U ciebie wychodzi 1020Wh więc mniej o 155Wh
    Gdybyś miał 18cm styro i mój pustak osiągnął byś 0,1466W/m2K czyli 880Wh.
    Nie liczyłem wieńca i nadproży które są trójwarstwowy styro12 + pustak8 +
    beton21 tak samo dwóch balkonów które ocieplone są z dołu z góry i boków 3cm
    styro.
    Te wyliczenia są dowodem że nie tyle na ścianach trzeba dążyć do dodawania
    kolejnych centymetrów styropianu co trzeba zwrócić uwagę na okna. 30m2 okien o
    współczynniku K1.0 to niemal tyle co 150m2 ściany ze współczynnikiem 0,1958.
    Można im sporo pomóc montując rolety lub okiennice które będą zamykane na noc a
    wewnątrz zasuwając jakieś cięższe zasłony. Dach też nie byle co nie tylko
    dlatego że ciepło ma ta właściwość że ucieka do góry i różnica temperatur zewn
    wewn jest zawsze większa ale że dach najłatwiej jest po prostu spierdzielić przy
    ocieplaniu.
    No i oczywiście pozostaje wentylacja.

    >cieplnej (nie potrafie znalezc ile ma ceramika?) wynoszacej zapewne
    >dobre parenascie, jak nie dziesiat kWh - te straty to "groszowe
    >sprawy" ;)

    Gdzieś widziałem w tabeli. Sporo mniej niż cegła pełna.

    >No rzeczywiscie moznabylo zakladac, ze to kanadyjczyk, albo dom na
    >wodzie, albo dom wykonany tylko z szyb - przeciez wszyscy takie u nas
    >buduja ;)

    Można by można by. Nie bądź taki mądry bo sam tego na początku nie pomyślałeś że
    masz strop i ściany a teraz mędrkujesz.

    >No ja tu mam inne zdanie ale spoko, niech Ci bedzie ;D

    Jestem elektronikiem i byłem przez 7 lat zawodowo elektrykiem z czego ponad rok
    czasu w Austrii. Nadal mam uprawnienia SEP.
    We własnym domu wtynkowo? I te dziurki i przejścia przy puszkach. Dobrze że
    jeszcze plasteliną nie poklejone.

    Marek