  • Data: 2009-11-09 18:34:47
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:hd9imk$tgo$1@news.onet.pl...
    > Właśnie mi kolega co od 2 miesięcy mieszka w nowo wybudowanym domu
    > powiedział ile zapłacił za gaz z butli za październik - temperatury były
    > na zewnątrz takie jak każdy wie.
    > Dom z podłogówką, piec gazowy kondensacyjny dobrej jakości, okna 1,0,
    > silka i styropian 15, dom parterowy, poddasze nieużytkowe, na stropie
    > izolacja termiczna, rolety we wszystkich oknach zamykane co noc, okresowe
    > dogrzewanie kominkiem z DGP.
    >
    > Zapłacił ponad 1000 zł za miesiąc.
    >
    > Fakt, ma w domu 23 stopnie. Fakt dom nowy, więc mokry. Fakt, to
    > propan-butan, a nie GZ50.

> [...]

    Nieźle mnie rozbawiłeś z tymi kufajkami.
    Sory chłopie ale należysz do tych co zamiast poprawić izolację w domu, na
    siłę leczą kompleksy probując sobie udowodnić i wszystkim wokoło że tak ma
    tak być i się nie da inaczej.
    Mój kolega z pracy mieszka już od wiosny i dotychczas grzał farelką tam
    gdzie przebywał. Dopiero w ten piątek gaz mu przyłączyli i odpalił
    ogrzewanie. Sam rozruch domu to masakra w zużyciu energii. Od piątku po
    16:00 do niedzieli w południe licznik przekręcił się o 23m3 gazu.
    Ja od od 02/11/2009 godz 18 do chwili obecnej mam 30m3 co daje średni wynik
    4,30m3/dobę. A było tak w ciągu tych siedmiu dni że temperatura spadała
    do -5 -8stC w nocy. Dodam że na te 7 dni 1 dzień był taki że wogóle
    kolektor w dzień nie zagrzał a podczas dwóch innych musiał go wspomóc piec
    gazowy, więc w tym zużyciu gazu jest też trochę zużycia na CWU.

    Marek