  • Data: 2009-11-10 10:55:57
    Temat: Re: PC vs GZ50
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> szukaj wiadomości tego autora

    news:hd9b04$bj8$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

    > Napewno się nie pomyliłem.

    Nie tylko przyjąłeś bzdurne założenia :-)

    Np. nie uwzględniasz akumulacyjności cieplnej przedmiotów wewnątrz
    pomieszczeń oraz okładzin (kamień, płytki).

    [ciach]

    > Usiądź sobie i policz w excelu. Obliczenia na na poziomie gimnazjum.
    > Wszystkie dane, tabele i wzory dostępne w necie.

    No właśnie tak myślałem. Jesteś teoretykiem który potrafi znaleźć kilka
    wzorów w sieci, które mają sięnijak do rzeczywistości i bardziej wierzy we
    wzory niż rzeczywistość.

    Pokaż mi wzory, które uwzględniają grubość i rodzaj okładzin oraz ilość i
    rodzaj wyposażenia do liczenia pojemności cieplnej. Mogę sobie samemu liczyć
    pojemność cieplną każdego przedmiotu po kolei, ale po co skoro praktyka daje
    wynik od razu?

    Pomijam już zupełnie fakt, że nie bierzesz pod uwagę ludzi i włączonych
    urządzeń które też należy uwzględnić w bilansie cieplnym pomieszczenia.

    [ciach]

    > oszczędnego, a tylko dla takich ogrzewanie elektryczne jest bardziej
    > opłacalne
    >
    > Budynków parterowych jest sporo. Ostatnio panuje nawet na nie moda więc
    > nie jest to błąd.

    Mnie nie obchodzi jaka jest moda. Pisałem o ogrzewaniu elektrycznym w
    kontekście oszczędnego domu a nie modnego.

    > Gdyby to był budynek piętrowy, to bilans nieznacznie się tylko poprawia.
    > Tylko o tyle że zamiast stratnych dwóch podłóg na 10cm styropianie będzie
    > jedną o połowę mniejsza która traci ciepło do gruntu oraz jest zarazem
    > akumulatorem i druga która jest akumulatorem ale jej obecność napewno
    > spowoduje obecność mostków cieplnych.

    Bzdura.

    > Powierzchnia okien jaką przyjąłem wynika z norm jakie są do spełnienia do
    > prawidłowego doświetlenia pomieszczeń,

    Bzdura. Obowiązujące rozporządzenie mówi o 1/8 pow. pomieszcenia, czyli w
    pokoju 12m2 wystarczą okna o pow. 1,5m2 Oczywiście jak ktoś chce może zrobić
    nawet 10, ale nie będzie to miało wiele wspólnego z domem oszczędnym.

    > można by ją zmniejszyć ale zauważ że nie policzyłem drzwi
    > wejściowych.

    A niby po co? By robić kolejną bzdurę. Zakłóadamy, ze w całym domu jest ta
    sama temperatura. Czyli i w pokoju za ścianą i w przedpokoju więc przez
    drzwi nie usiek ciepło.

    > W domu oszczędnym nie koniecznie unika się powierzchni okien lecz należy
    > je umieszczać na południowej elewacji aby podczas słonecznego dnia
    > pomieszczenie nagrzewane było energią słoneczną.

    To w takim razie licz zysk a nie startę :-)

    [ciach]

    Nie mam ochoty sprawdzać Twoich wyliczeń skoro widzę, że masz bzdurne
    założenia.

    P.S. Jeszcze zauważyłem, że wspomniałeś o wentylacji grawitacyjnej - w
    kontekście domu oszczędnego to też bzdura.

    Pozdrawiam
    Winetoo