  • Data: 2022-12-24 00:56:48
    Temat: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, 23 December 2022 at 23:04:48 UTC+1, heby wrote:
    > Ile wyżej?
    >
    > Czy drzewa też zakończone są znormalizowanymi, podpiętymi do benarki na
    > około korzeni iglicami/zwodnikami, skoro czasem w nie pierdynknie? Ba,
    > czasmi pierdyknie w nie skuteczniej niż w stalową lampę uliczną 10
    > metrów obok.
    >
    > Czy ostry narożnik ramki panelu, obcięty profil aluminiowy z zadziorem,
    > wystajaca śruba, nie są aby zbliżone funkcjonalnie do iglicy/zwodu?
    > Pewnie są gorsze, ale też ostre ...
    > Dają takie, że prąd płynący do ziemi powoduje spadek napięcia na każdym
> [...]
    dobrze gada, polać mu wódki
    \
    Dlatego kupiłem uziemienie do kabli antenowych.

    Zakłada to się na kabel, jako objemkę, po zdjęciu izolacji i wystaje z tego kabel
    gruby z klemą do podpięcie do uziemienia.

    Melonowi paliły się dachy z panelami, sprzedawane i instalowane przez Ikeję, czyli
    problem jest poważny.

    Bo wartośc chałupy to jedno, a zysk z solarów to przy tym marne grosze, a ryzyko
    pożaru, porażenia duże, bo aktywna powierzc hnia duża.

    Byłem w parku dzien po święcie i pod drzewem zginęla mloda para w czasie burzy.

    Pod drzewem stanęły 3 osoby.
    Doje mlodych i ochroniarz.
    Ichroniarz gdy widziual duży deszcz uciekl do klatki schodowej a para została io
    zginęła od wyladowania.

    W parku było 1000 drzew i badalem dlaczego akurat w to drzewo uderzył piorun.

    Ano uderzył, bo przez park byl prowadzony ziemny kabel zasilająccy imprezy i był
    prowadzony przez system korzeniowy tego drzewa.
    Izolacji kabla po wypadku nikt nie badal, jak zwykle.

    Potem ktoś napisał, że to byl nieszczęśliwy wypadek a to byla wina miasta, że kabel
    byl zakopany w pobliżu wysokich drzew z aktrywnym systemem korzeniowym