  • Data: 2022-12-25 00:56:16
    Temat: Re: PV nieco ponad 6,5 kWp - co grozi za brak ppoż?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24/12/2022 11:44, Janusz wrote:
    > A czy ja napisałem że chronią?

    Nie.

    > no nie chronią no i co z tego?

    Chciałbym wiedzieć, czy nie pogarszają bezpieczeństwa użytkownika.

    > jak walnie
    > to się będę martwił. Na razie zrobiłem wszystko żeby skutki tego były
    > minimalne.

    No własnie to nie jest pewne. Może teraz skutki będą znacznie bardziej
    niebezpieczne. Uderzenie pioruna bezpośrednio a nawet pośrednio w
    panele, znaduje się relatywnie blisko obwodów podpiętych pod PE/fazę w
    postaci falownika, oddzielone tylko jego izolacją, która jest mizerna.
    To powoduje niebezpieczeństwo porażenia domownika.

    Kiedyś stosowano iskrowniki doziemające, co prawda nie chroniło to przed
    uderzeniem bezpośrednim, ale od indukowania już jako-tako chroniło.

    Jak to zrobić poprawnie? Nie wiem. Może tak jest poprawne, bo nie ma
    innej możliwości.

    Jestem bardzo ciekawy, czy podpinanie paneli pod instalację odgromową,
    nawet "daleko" czyli do wspólnego punktu pod ziemią, powoduje
    zwiększanie czy zmniejszanie statystyki wypadków. Zgaduje, że takich
    danych nie ma.

    > Statystycznie powinienem już mieć kilka strzałów jak mieszkam tu 14 lat
    > a jak na razie nie miałem żadnego, mam się tym martwić?

    Nie wiem. Ja ogólnie dmucham na zimne, stąd poważne wątpliwości, czy
    chce mieć dodatkowe kilkanaście m2 ostrych elementów metalowych
    podpiętych pod bednarkę, na dachu.