  • Data: 2021-11-24 20:17:45
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-24 o 19:44, WS pisze:

    > A nie jest przypadkiem tak, że oboje macie racje? ;)
    Nie.

    > Że jest to stabilizator prądu,
    Tak.

    >ale z ograniczeniem napięcia,
    A teraz ją widzę :) Ale wtedy ta dioda dostaje 'po dupie', tak się tego
    nie robi.

    czyli "pusty" aku ładuje ustawionym natężeniem prądu, ale po
    osiągnięciu na zaciskach max dozwolonego napięcia (wynikajacego z tej
    diody Z.) przechodzi na stabilizację napięcia... i wtedy aku może być
    dowolnie długo podpięty pod takie ładowanie... nie "przeładuje" się...

    Poza tym to jest tylko ograniczenie max napięcia, Co prawda jest tam
    zatrzask na komparatorze który wyłączy, ale z ciągłym monitoringiem
    napięcia nie ma to wiele wspólnego.

    --
    Janusz