  • Data: 2021-11-24 21:30:34
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.11.2021 o 19:44, WS pisze:

    > A nie jest przypadkiem tak, że oboje macie racje? ;)

    Nie :)

    > Że jest to stabilizator prądu, ale z ograniczeniem napięcia, czyli "pusty" aku
    ładuje ustawionym natężeniem prądu,

    Nie ma czegoś takiego jak pomiar "pustego" prądu czy stabilizator prądu
    w takich obwodach. Jest pomiar napięcia i to zawsze odnosi się do
    napięcia a nie do prądu. Prąd jest wynikowy i zależny od pomiaru
    napięcia a nie odwrotnie. NIGDY :) Komparator w tych obwodach, jako
    zaawansowany stabilizator NAPIĘCIOWY reguluje prąd ale odbywa się to na
    zasadzie porównywania pomiaru napięć: źródło/odbiornik a nie pomiaru prądu.

    Proste równanie: Masz nieograniczone źródło prądowe i akumulator.

    Nigdy ze źródła nie popłynie prąd do akumulatora, jeśli akumulator
    będzie miał NAPIĘCIE wyższe od źródła nieograniczonego prądu.

    Teraz to samo zdanie przekombinuj i zamień prąd z napięciem, co sugeruje
    Januszek od początku dyskusji :)

    > ale po osiągnięciu na zaciskach max dozwolonego napięcia (wynikajacego z tej diody
    Z.)

    No właśnie, pomiar napięcia a nie prądu :)

    > przechodzi na stabilizację napięcia...

    Raczej ograniczenie-próg ale nadal związane jest to z napięciem a nie z
    żadnym "stabilizatorem prądowym" :)

    Prąd ładowania zawsze jest wynikowy i zależny od napięcia, nigdy
    odwrotnie i to napięcie jest kluczowe a nie prąd :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>