  • Data: 2014-07-10 08:55:07
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 9 Jul 2014 22:34:04 +0200, Ghost

    > No wiec w tym układzie do zbiornika leci -6 i tam jest podgrzewane do 0,
    > zwykła pompa da rade w takich warunkach?

    Są pompy powietrzne, co przy -25 DZ pracują. Inna rzecz ile wtedy
    wypracują, a jeszcze inna jak często jest -25 w powietrzu. :) Tej zimy to
    chyba niecałe 6 dni było -15 i to pod rząd.

    > no i na filmie mówili, ze pompa grzeje gaz.

    Grzeje gaz... hm...

    > A już kapuje ten gaz to pewnie czynnik skraplany.

    Z całą pewnością o to chodziło.

    > Kurde trzeba byc czujnym przy tych programach popularnonaukowych.
    > Czyli wychodzi, ze faktyczne zwykła pompa, tylko z trochę
    > obniżona temperatura dolnego zrodzą.

    Nie. To nadal zwykła PC. :)

    > Error: -6 powiedzieli, nie wiem skąd mi się wzięło -10.

    Nie ma większego znaczenia czy -6 czy -10. Tu wchodzi tylko i wyłącznie
    kwestia sprawności układu.

    > BTW przy okazji gazu, skoro sa klimatyzatory na gaz (ziemny)
    > to moze pompa ciepla by na tym poleciala, taniej

    Ale te "klimatyzatory" na gaz ziemny, nie wymagaja prądu, bo mają silnik
    spalinowy na gaz. I w przypadku grzewczej PC (bo klimatyzator to też
    przecież pompa ciepła) to rozwiązanie mocno korzystne -- ponieważ ciepło
    generowane przez silnik można z powodzeniem wykorzystać do ogrzewania domu.
    Rozwiązanie nie jest powszechnie stosowane ze względu na koszty, gabaryty i
    wyższy poziom hałasu.

    --
    Pozdor Myjk