  • Data: 2020-11-05 15:44:54
    Temat: Re: Panele FV dawno nie było
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 27 października 2020 09:22:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ale zobaczymy co doradzi. Dam znać w przyszłym tygodniu.
    > A może ktoś z Was ostatnio przerabiał temat i może oferty które ponad rok > >temu
    otrzymywałem są już mocno nieaktualne bo staniało/podrożało?
    Do spotkania ostatecznie nie doszło
    Doradca z calumbusa zadzwonił i kilkanaście minut porozmawialiśmy telefonicznie
    Ze spotkania zrezygnował jak powiedziałem stanowczo ze nie interesuje mnie okres
    zwrotu dłuższy jak 5 lat.
    Podpytałem o ceny i powiedział ze zaczynają się u nich od 6500zł za kWp.
    To jakieś tańsze warianty, ale z najczęściej sprzedajądrozsze.
    W moim przypadku proponował 5kWp czyli 32,5tys zł
    Kredyt niby załatwiają na 4% oprocentowanie stałe, a skoro ja za prąd teraz płace
    200-250zł to porównywalna rata(250zł przyjmijmy) przy kredycie 32,5 tys zł wyszła by
    przy 170 miesiącach
    Przy kredycie 27,5tys zł(bo 5tys dopłaty można wyrwać) okres skraca się do 135
    miesięcy/ponad 11 lat(rata 250zł)
    Uwzględniając że jeszcze można 19%(?) podatku odzyskać to przyjmijmy kolejne 5 tys
    więc kredyt na 22,5tys. Rata 250zł wychodzi wtedy przy okresie 108miesiacy/9 lat
    To takie bardzo optymistyczne założenia bo i tak oprócz raty kredytu zostały by
    jakieś kilkudziesiaciozłotowe opłaty dla Energii zapewne.
    I zapewne te 5kWp nie zapewniło by mi 100% zapotrzebowanie.

    Wg faktur z 12 ostatnich miesięcy zużyłem 4291kW więc pewnie żeby w 100% energia była
    z dachu to musiałbym założyć 6-7kWp

    6kWp to 39000zł minus 5 tys dotacji minus 6400 do ew odzyskania z podatku to zostaje
    ok 28000zł
    Ratę dalej przyjmujmy 250zł wiec zwrot po 144 miesiącach- 12lat.

    No i raczej oczywiste jest że lepiej/bezpieczniej przez kolejnych 12 lat jest mieć
    umowę z Energą czy innym Tauronem i im co miesiąc płacić 200-250zł za energię niż
    kredyt z rata 250zł za panele na dachu