    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Panele z marketu Shit czy nie?
    Date: Fri, 17 Dec 2010 21:21:42 +0100
    <ieb40d$dnt$1@news.onet.pl> <ieb5i1$jk9$1@news.onet.pl>
    <8...@l...googlegroups.com>
    <iebd2p$han$1@news.onet.pl>
    <b...@o...googlegroups.com>
    <iebeok$n1g$1@news.onet.pl>
    <2...@o...googlegroups.com>
    <iedh5v$mqu$1@news.onet.pl>
    <0...@z...googlegroups.com>
    <iedq3m$lq1$1@news.onet.pl> <iedvk3$auc$1@news.onet.pl>
    <iee0hf$eas$1@news.onet.pl> <iee2vc$n5q$1@news.onet.pl>
    <iee3bg$ola$1@news.onet.pl>
    <4...@g...googlegroups.com>
    <iee5nn$vuf$1@news.onet.pl>
    <2...@2...googlegroups.com>
    <iegd0e$jp6$1@news.onet.pl>
    <3...@s...googlegroups.com>

    news:3c92a4a5-d8c1-4162-8017-

    >I wszedzie tak wchodzac stukasz paznokciem zeby sprawdzic czy to panel
    >czy drewno ? ;-) Wchodzisz do kogos, myslisz "łaaa ale piekna
    >podloga", stukasz paznokciem i stwierdzasz, ze jednak szit ;-)

    No ale nie piszmy o tym co jest u kogos. To co ktos ma zupelnie mnie nie
    interesuje.

    >Yyyyyy ? Moje na podlogowce maja neutralna temperature, przyblizona
    >pewnie do drewna.

    Na podlogowce, na podlogowce, caly rok grzejesz ta podlogowka?

    >Moje nie stukaja..

    Nie ma takich co nie stukaja. Panel to pudlo wiszace nad betonem, parkiet
    czy deska sa przyklejone do betonu, nie ma zadnego rezonansu, wszystko sie
    tlumi jak na betonie. Nie slyszysz, bo za krotko mieszkales na dechach.

    >Moje sie nie uginaja ani o mikrometr ;-) Kwestia rownej wylewki i
    >dobrego podkladu.

    Tez, zawsze to ryzyko a im grubszy podklad tym bardziej moga sie ugiac.
    Najlepiej jakby to przykleic do wylewki, ale ponoc nie mozna.

    >No tu to pojechales po calosci - a w parkiecie zima przy wlaczonej
    >podlogowce to co jest ? :-) Nierzadko szpary po pol cm ;)

    To jest, ze nie widze krawedzi z tendencja do odginania sie do gory jak w
    kazdych panelach jakie do tej pory widzialem. Doslownie kazde pod slonce
    albo i nie jakby krawedziami wyginaly sie do gory. Nie rozumiem jak mozna o
    tak oczywistych rzeczach rozmawiac. Na podlogowke nie nadaja sie zadne
    rodzime drzewa, dla tego jako przyklad dalem merbau.

    >Drewno nie ? Drewno przeciez bardziej pracuje od panela..

    Nie kazde, nie widzialem dylatowanych parkietow w progu.

    >Przy psie z pazurami to wlasnie drewno sie nie nadaje bo sie rysuje ;)

    Bo sie rysuje, ale nie stuka, tu chodzilo o stukanie. Psie pazury na
    panelach to dzwiekowa porazka, po prostu katastrofa, dla mnie nie ma o czym
    dyskutowac.

    >No wlasnie innych wad nie ma.. Stare panele moze takie mialy :)

    Oj rozne widywalem. Wady poki co sa jakos ogarniete, ale nie wyeliminowane.

    >Wlasnie to jest dla mnie zastanawiajace - dlaczego akurat podlogi
    >musisz miec drewniane i niepraktyczne, a wanne praktyczna i
    >sztuczna :-)

    Bo od wanny oczekuje mycia sie i nic wiecej a od podlogi czego innego. Ma
    byc ciepla i cicha a nie "leciec" plastikiem.

    >Nie wiem czemu piszesz ze sa puste skoro to prasowane pod wysokim
    >cisnieniem wiory - ni cholery powietrza w nich nie znajdziesz :-)

    Puste pod spodem a twarde wyzej, dla tego stukaja. Zwarta struktura nie
    tlumi stukow, a pustka pod spodem poteguje ten efekt.

    >A stukaja tylko i wylacznie przez zly podklad. Same z siebie nie stukaja

    A to puknij w garnek w kuchni i w wate albo w welne w paczce, ciekawe do
    jakich wnioskow dojdziesz. :-)

    >(klejone przeciez sa tak samo ciche jak parkiet).

    Klejone tak, ale ciagle zimne.

    > Ludzie oszczedzaja
    >na podkladzie kupujac najtanszy szit za 2-3 pln / m2 z marketu (typu
    >karton, tania pianka), bo przeciez tego nie widac:) I potem stuka.. I
    >takie opinie chodza :-) Jakbys kupil wyciszajacy podklad za 30-35
    >pln / m2 to w zyciu bys paznokciem nie rozpoznal czy to panel :) Ja
    >uzywam pianomatu za 9 pln / m2 i on juz jest wystarczajacy - nie ma
    >efektu pustego panela, jak to piszesz :)

    Jak mialbym placic 35zl. za podlkad to chyba musialbym miec jakas fobie
    parkietowa.
    Sa przeciez probki roznych rozwiazan w sklepach z panelami i wszystkie je
    testowalem. Uwierz mi, stukaja. Slychac w drugim pomieszczeniu szuranie
    kapciami, tak to sie niesie jak stuk w rure od CO w 11 pietrowym bloku.
    Jedyna jak dla mnie zaleta paneli w domowym rozwiazaniu bez priorytetu
    twardosci to wylacznie konkurencyjna cena. Zadna cecha tego wyrobu nie jest
    dla mnie wazna poza cena. Jak mialbym pakowac pod spod jeszcze jakies mega
    kosmiczne podklady zblizajac calosc inwestycji do ceny deski to uznalbym sie
    za kopnietego. Dobre, ladne panele owszem, ale zawsze wylacznie tansze od
    deski.

    A skoro Tobie wszystko jedno to czemu nie kupisz paneli czy gresu a moze i
    granitu z rolki, popularnego rozwiazania z lat osiemdziesiatych, znanego pod
    nazwa gumoleum? I podkladu nie trzeba, bo nie stuka. :-) Niby w czym te
    panele maja byc lepsze od tych z rolki? Czyzby dla tego, ze bardziej
    przypominaja deske? To po co klasc ten substytut skoro mozna od razu deske?

    Pozdro.. TK