  • Data: 2010-10-25 08:58:01
    Temat: Re: Pęknięty wężyk, zalany dom - co robić?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nalezy jeszcze cos dodac?

    też miałem mini zalanie z powodu wężyka (chyba chiński dodany do
    taniej baterii), ale na szczęście byłem w domu i usłyszałem, wężyk
    pękł na złączce, widać było, że w mikroskopijną szczelinę dostała się
    woda i zrobiła swoje, ślady wżerów w przekroju były widoczne
    wtedy też zakupiłem czujnik zalania, składa się on z przekaźnika
    montowanego w rozdzielni, do którego podłącza się sondy i
    elektrozaworu. Leży od jakiegoś czasu, bo nie znalazłem okazji, żeby
    rozpruwać główną rurę w domu... ale teraz chyba się za to zabiorę :-)
    czujniki mam w łazience pod wanną, pod szafka umywalkową, pod pralka i
    pod spłuczką, w kuchni pod zlewem i pod zmywarka, mam tez jeden w
    miejscu gdzie schodzą się wszystkie rurki w wiatrołapie, gdzie są
    zawory i filtry, wszystkie połączone równolegle
    czytając ten watek, to polecam bardzo taka inwestycję... :-)
    BTW zamiast czujników (bo może być problem z rozprowadzeniem przewodów
    wykończonym domu) można zastosować jakieś ustrojstwo czasowe, tzn.
    odcina po 5-10 min. nieprzerwanego przepływu (zabezpieczy tez przed
    przelaniem wanny...)

    pozdrawiam
    s_13