    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 29 Jun 2015 07:16:51 -0700 (PDT)
    <mmbmbp$taf$11@news.icm.edu.pl> <mmbo2i$bbi$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mmdkjn$7vk$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <mmdt34$mtk$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mmdvvv$ppm$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mmg933$v2u$1@node1.news.atman.pl>
    <5590ea00$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <mmqua4$l75$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <mmra4s$e4v$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <mmrdnr$hr3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mmrhfr$lur$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2015 15:33:48 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Dlatego kocioł odwrotnie podłączony nie "wybucha" tylko sygnalizuje błąd.

    > Czyli sam przyznajesz że przez brak normy ktoś będzie miał kłopot.

    Noooo tak - instalator pieca. Bedzie mial taki klopot ze musi odkrecic gniazdko i
    zamienic miejscami przewody. Proponujesz w zamian regulacje prawną (o tym ponizej)?

    > No to ja wrócę do pytania jakie kłopoty wprowadziłoby gdyby norma
    > obowiązywała?

    wprowadzenie takiej normy powoduje koniecznosc przy remoncie instalacji dostosowanie
    jeje do nowych przepisow czyli wymiane wszystkich gniazdek podwojnych tradycyjnych
    na nowe krosowane. Poniewaz one nie beda pasowaly wzornictwem do poprzednich to
    wymieniamy cały osprzet. Dotykamy wiec tez tych gniazdek ktore nie byly w planie
    remontowym, bo byly sprawne. Ile sie tam ulamie przewodów? Debilna i nikomu
    niepotrzebna robota.
    I całe te koszty tylko dlatego zeby instalator pieca nie musial poprawic podlaczenia
    jednego gniazdka w lokalu.
    To jest chore i bardzo zreszta europejskie. Walczmy bohatersko z problemami ktore
    normalne systemy nie znają :/

    b.