    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jul 2015 02:14:46 -0700 (PDT)
    <d...@g...com>
    <mmrdnr$hr3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <mmrhfr$lur$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <mmrns9$sn5$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mmtm80$fmj$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mmu02j$p5e$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mn0a49$se$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 lipca 2015 10:58:50 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A przy pasach? To już pominąłeś dla wygody :-) Możesz jeździć samochodem bez
    > pasów po wsze czasy - i mimo, że to wpływa na bezpieczeństwo przepis
    > obowiązku ich zapinania w taki aucie nie istnieje - czyli jak widzisz jak
    > najbardziej możliwe są wyjątki "dożywotnie".

    dosc rozsadnie bylowy zalozyc ze pasów nie da sie zamontowac bez zmiany
    konstrukcyjnej samochodu - a taka zmiana nie za bardzo jest mozliwa do wykonania, kto
    to bedzie homologował?
    W tablicy rejestracyjnej wymieniasz sztuke za sztuke , w osprzecie dokladnie tak samo
    i nalezy sie spodziewac ze dokladnie tak zostanie to przeprowadzone.
    Aczkolwiek mozesz miec racje i nasz madry parlament uchwali cos co bedzie brzmialo 1)
    nalezy stosowac kolejnosc , a w pkt 2) ale nie zawsze :-)

    > Tym że po zadziałaniu bezpiecznika nadal na podłączonych urządzeniach
    > urządzeniu jest napięcie, a tak być nie powinno. Konkretnie dlaczego to
    > niech się jakiś elektryk wypowie ja się o tym uczyłem już dawno i nie
    > pamiętam wszystkich zagrożeń - natomiast pamiętam zasadę że bezpiecznik
    > _zawsze_ powinien odcinać fazę nie zero.

    no toz wlasnie o tych waszych wydumkach odpowiada ci elektryk :-) To o czym piszesz
    to ochrona przeciwporazeniowa. I ona jest w gniazdu, a nie w listwie - listwa moze
    sobie rozlaczac co chce.

    > A przykład z życia nie trudno sobie wyobrazić. Działa zabezpieczenie i
    > odcina zero. Lampka na listwie gaśnie sugerując brak napięcia. Użytkownik
    > rozkręca podłączony komputer ciągle myśląc że napięcie jest odłączone.

    Po pierwsze lampka zasilania powinna byc przez bezpiecznikiem, a po drugi - coz ja
    poradze na idiote uzytkownika. Zadna zmiana prawa nie pomoze gdy sie taki dopadnie do
    srubokreta, zabezpieczysz przed jednym wymysli cos innego.

    > To to dlaczego się mnie pytasz jak producent listwy dostał atest? Pewnie tak
    > samo jak producent Twojego kotła.

    pytam - bo jesli ma atest to urzedzenie dziala poprawnie w obu wersji zasilania.
    Wobec tego do urzadzen wrazliwych na kolejnosc mozna zaliczyc wyłącznie piec ktory ma
    to do siebie ze jest podlaczny jednorazowo - a to troche mało by robic regulacje
    prawne.

    b.