    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Date: Wed, 1 Jul 2015 15:25:15 +0200
    <6...@g...com>
    <mmrns9$sn5$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <mmtm80$fmj$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <mmu02j$p5e$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mn0a49$se$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <mn0i2k$ash$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    dyskusyjnych:e0a82417-ce65-4262-a028-8bbb694ffc49@go
    oglegroups.com...

    > a nie-elektryk wie lepiej jak elektryk ma podlaczac urzadzenia. To tylko
    > mowi o poziomie dyskusji - jesli rozmawiamy zeby sobie wytlumaczyc rozna
    > aspekty zagadnienia to ok - ale jesli
    > z zalozenia< nie chcesz zmienic pogladow to szkoda czasu na czczą
    > gadanine. Stanowisko elektryka znasz.

    Jak dotąd ciągle nie podałeś argumentu że losowość podłączania jest lepsza.
    Na razie podałeś tylko argument za brakiem regulacji - co już na początku
    przyznałem że brak regulacji sam w sobie jest zaletą.

    Natomiast ciągle nie wiem, dlaczego mimo, że nie trzeba ktoś miałby robić
    inaczej niż się robić powinno, a ani tym bardziej losowo. W imię "bo mi
    wolno"?

    > Nie ma zadnej sprzecnosci - piec ma atest i informacje o niezbednych
    > czynnosciach, tu: podłączeniu. I dziala poprawnie po podlczeniu zgodnie z
    > instrukcją.
    > Listwa wymagan takich nie ma - bo dziala prawidlowo niezaleznie od
    > podlaczenia.

    Ok, po raz ostatni:
    - czy listwa działa _inaczej_ w zależności od sposobu podłączenia? Tak raz
    bezpiecznik odłącza fazę a raz zero.
    - czy jedno z tych działań jest lepsze od drugiego? Tak odłączanie fazy jest
    lepsze niż odłączanie zera.

    Tyle fakty. Oczywiście możesz twierdzić że to jest nieistotne, ale nie
    zaprzeczaj faktom samym w sobie.

    > dlatego pytam o inne- moze nie znam. Piec to raz, podejrzenie padło na
    > listwe -ale tu pudło. Znasz inne urzadzenia? ja nie

    Per analogia już widzę co najmniej dwie klasy takich urządzeń:
    1. Takie w którym ma znaczenie gdzie jest napięcie - ot choćby dowolne
    urządzenie gdzie na wejściu masz wskaźnik napięcia (taki wskazówkowy).
    2. Takie w którym jest bezpiecznik a za nim nie ma transformatora, czyli
    działa wewnętrznie 230V.

    Jak chcesz

    Pozdrawiam
    Ergie