    Subject: Re: Piec gazowy dwufunkcyjnyw mieszkaniu z grzejnikami
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 6 Apr 2017 22:24:49 +0200

    W dniu 2017-04-06 o 17:08, Irokez pisze:

    > Czyli jak stuknie mu 10 lat... może
    > Mam "EOLO Star 24 3E" Wyboru nie miałem bo już taki był. Czytałem
    > opinie i ten model ogólnie zły nie jest. Jak padnie to trudno, wymieni
    > się na nowy. Choć obawiam się, że da się go naprawić. To nie Bosch
    > który nie sprzedaje części zamiennych.

    Dokładnie te modele naprawiałem kilka razy.

    Średnio płyta główna wytrzymuje 5-7 lat. Choć naprawa jest dość prosta,
    a części kosztują grosze to serwisanci płytę wymieniają na nową, a koszt
    nowej to ok. 800zł-1000zł + 200-300zł narzutu serwisu, bo taki mają
    odgórnie nakaz i zakaz naprawiania pod groźbą utraty autoryzacji i
    dostępu do części. Z resztą nie ma się co dziwić, bo jest to urządzenie
    o wysokim ryzyku.

    Elementy stopniowo tracą swoje parametry i coraz częściej zaczynają się
    pojawiać alarmy i "zawieszanie kotła". Po resecie kocioł dalej pracuje,
    ale alarmy, które zdarzały się na początku raz w miesiącu czy raz na
    jakiś czas, pojawiają się coraz częściej. Dochodzi do tego, że kocioł
    się "wiesza" wiele razy w ciągu dnia, a kiedy się "powiesi" w domu jest
    zimno. Rusza dopiero po resecie. Niestety większość serwisantów nie wie
    co jest prawdziwą przyczyną takie zawieszania się i po kolei wymieniają
    elementy układu zapłonowego: elektrodę zapłonową, czujnik jonizacyjny,
    przewody, a w końcu płytę. Prawda jest taka, że wystarczy wymieć
    części, których koszt nie przekracza 2-3 zł. Trzeba tylko wiedzieć które
    elementy należy wymienić i kocioł będzie hulał :)

    Na marginesie dodam, że są to elementy, które z założenia mają tracić
    swoje parametry. Czyli jakby to powiedzieć takie celowe postarzanie i
    celowe doprowadzanie do wymiany kotła w przeciągu max. 10 lat :)

    Ponadto komora spalania wyłożona jest płytami izolacyjnymi,
    ognioodpornymi, które po kilku latach użytkowania nadają się do wymiany.

    Wymiana tych płyt to prawie połowa ceny kotła.

    Części?

    Prędzej dostaniesz do Boscha, a koszt np. wymiany pompy lub wentylatora
    do Immergasa to połowa ceny kotła.

    Po kilku latach komora spalania jest tak skorodowana, że po rozkręceniu
    jej w celu wyczyszczenia ponowne złożenie to nie lada wyczyn. Uchwytów,
    które trzymają płyty izolacyjne, ognioodporne po prostu nie ma i
    trzymają się na swoim miejscu, bo są o siebie pozapierane. Po
    rozkręceniu obudowy trzeba kombinować, aby wszystko się trzymało.

    Dlatego też polecam kupić kocioł kondensacyjny z komorą spalania z
    kompozytów aluminium i magnezu. Osobiście polecam kotły belgijskiej
    firmy ACV z serii Kompakt. Są to bardzo trwałe kotły oraz posiadające
    wszystko co można zapragnąć. Kocioł 2-funkcyjny, przy którym nie trzeba
    czekać na ciepłą wodę. Wbudowany regulator pogodowy z możliwością
    podłączenia dowolnego sterownika pokojowego typu ON/OFF lub OpenTherm, a
    przy tym ma także możliwość obsługi 2 stref grzewczych lub podłączenia
    zasobnika CWU.

    W każdej chwili kocioł można przełączyć czy ma grzać ciepłą wodę
    przepływowo czy też w zasobniku CWU. Czyli takie 3 kotły w jednym, bo
    może pracować jako kocioł 1-funkcyjny z funkcją grzania tylko CO, kocioł
    1-funkcyjny z funkcjami grzania CO i zasobnika CWU oraz kocioł
    2-funkcyjny grzejący CO oraz CWU przepływowo.

    Przy czym, aby móc ładować zasobnik CWU potrzebny jest tylko dodatkowy
    elektrozawór przełączający za 100-200zł i czujnik temperatury zasobnika.
    Resztę załatwia sterownik kotła. Obsługuje on zarówno elektrozawór czy
    siłownik jak i czujnik temperatury.

    Ponadto jedne z niewielu na rynku, które można podłączyć także do
    instalacji otwartych i mogą współpracować bezpośrednio z kotłami
    węglowymi bez utraty gwarancji i bez sprawiania jakichkolwiek
    problemów. Nie trzeba używać wymienników płytowych, ani przerabiać
    instalacji na zamknięte.

    Poza tym jedne z niewielu na rynku, które także pracują w pełnej
    kondensacji grzejąc ciepłą wodę użytkową.

    Natomiast konstrukcja wymiennika jest tak zrobiona, że nie grozi mu
    pęknięciem chwilowe przegrzanie tak jak to bywa w wielu innych kotłach
    kondensacyjnych.

    Niestety spora część kotłów kondensacyjnych na rynku ma tak zbudowany
    wymiennik, że nawet niewielka ilość zanieczyszczeń z instalacji potrafi
    zapchać wymiennik i spowodować jego pęknięcie na skutek miejscowego
    przegrzania. Tego problemu nie mają ACV-y.

    Posiadają też unikatową funkcję "komfortu ciepłej wody", która po
    włączeniu utrzymuje wymiennik ciepły, a w nim porcję wody na start zanim
    odpali się palnik. Dlatego też po włączeniu tej funkcji, ciepła woda
    jest w nim dostępna natychmiast, a palnik uruchamia się rekordowo
    szybko. Odkręcasz kran i masz ciepłą wodę natychmiast.

    Funkcja ta może być załączona na stałe lub wyłączona, może być sterowana
    zewnętrznym zegarem lub wyłącznikiem, albo uruchomiona w trybie
    inteligentnym. W tym trybie kocioł uczy się zachowania domowników i
    załącza funkcje komfort w takich porach dnia, kiedy w domu przebywają
    domownicy i używają ciepłej wody.