eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokaustaRe: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
  • Data: 2014-03-03 08:49:30
    Temat: Re: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-02 13:25, k...@g...com pisze:

    > sprzedajesz te piece że tak zachwalasz? To rozwiązanie jest gówniane.
    > O wiele lepszy będzie nowoczesny piec kaflowy. Są takie. Niektóre to
    > prawdziwe rodzynki jeśli idzie o wygląd. Specjalizują się w tym
    > Niemcy. Ceny słuszne ale i gwarantowane parametry też słuszne. Są
    > wersje z drewno i brykiet ale i na pellet z podajnikiem.

    Nie sprzedaję. Miałem natomiast okazję się z tym się spotkać w domu
    dziadków, gdzie zbudowany był w centralnym miejscu domu (główny hol na
    parterze) piec chlebowy. Piec był dość duży, bo miał ponad 2m wysokości,
    ponad 2m szerokości i ponad 2m głębokości. Piec ten ogrzewał hol oraz 5
    pomieszczeń. W ścianach pomiędzy tymi pomieszczeniami znajdowały się
    kanały powietrzne, które zasilane były ciepłym powietrzem z tego pieca
    chlebowego. Rozpalało się w nim raz na 2-3 dni i paliło intensywnie
    drewnem ok. pół dnia. Jak tylko wygasło to piekło się w nim chleb, a
    ciepło oddawał do pomieszczeń jeszcze nawet przez 3 dni. Oczywiście nie
    było tam żadnej automatyki tylko ręcznie sterowane przepustnice, a
    temperatura w domu po 3 dniach spadała do kilkunastu stopni Celsjusza i
    trzeba było dodatkowo palić w piecykach węglowych lub piecach kaflowych,
    aby utrzymać komfortową temperaturę.
    Kiedy odziedziczyłem ten dom to pierwszą rzeczą jaką zrobiłem
    rozpoczynając remonty to było rozebranie tego pieca chlebowego i
    zrobienie wodnej instalacji CO, czego później żałowałem. Wcześniej nie
    byłem świadomy zalet tego pieca i przewagi nad centralnym ogrzewaniem.
    Wydawało mi się, że wodne CO to jest świetne rozwiązanie i o wiele
    bardziej nowoczesne.