eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokaustaRe: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
  • Data: 2014-03-03 08:16:52
    Temat: Re: Pieco-kominek, kominek kumulacyjny, CMA, hypocaustum, hipokausta
    Od: uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-03 00:51, k...@g...com pisze:

    > A niby duże piece kaflowe nie mają kanałów w których grzeje się powietrze?
    Oczywiście ze mają. Chyba nie wiesz co to jest piec stałopalny i czym się różni od
    pieca który trzeba systematycznie napełniać paliwem i po jego wypaleniu znowu
    załadowywać. Przybliżę Ci temat. W piecu stałopalnym ogień pali się cały czas i
    teoretycznie nie wymaga wygaszania. Praktycznie co jakiś czas wymaga. W piecu o
    okresowym spalaniu po wypaleniu paliwa następuje wygaszenie pieca, czyszczenie,
    załadowanie nowego paliwa i rozpalenie. Pieca typu hipokaust nie da się porównać z
    piecem kaflowym ani z żadnym innym piecem opartym na kominku wyposażonym w akumulator
    ciepła grzany spalinami. Chociażby dlatego że kominek nie jest piecem stałopalnym.
    Jak już chcesz się przypierdolić to rób to z głową bo inaczej chuj Ci z tego
    przypierdalania wychodzi, z wyjątkiem tego że sam wychodzisz na głupka.

    Kogutek, ty idź trochę na dwór i pobiegaj, bo chyba ci się jajka
    przegrzały od tego siedzenia przy komputerze, dlatego pier....sz głupoty.
    Piece kaflowe są tylko namiastką tego co daje hipokausta i wbrew pozorom
    taki piec wcale nie jest tani w budowie. Same kafle to wydatek kilku
    tysiaków.
    W przypadku hipokausty najzwyczajniej elementem grzewczym może być
    ściana postawiona z cegieł lub innego materiału budowlanego dobrze
    przewodzącego ciepło. Oczywiście najlepsze byłyby płyty granitowe lub
    marmurowe.
    Jeżeli teraz chodzi o koszty. Marcin tu napisał, że ma w planach i
    kosztorys na 15 tys. zł. Jeżeli faktycznie ktoś jest w stanie zbudować
    mu kominek typu hipokausta, który ogrzeje cały dom to jest to pół darmo,
    bo budując wodną instalację CO musiałby wydać ok. 2 razy tyle.

    Poza tym nie wiem dlaczego hipokaustę utożsamiasz z kominkiem?
    Kominek to urządzenie wytwarzające energię cieplną z określonego paliwa
    w określony sposób, a hipokausta to system rozprowadzenia tego ciepła.
    Równie dobrze możesz postawić w piwnicy piec na węgiel, którego ciepło
    możesz rozprowadzić po domu systemem hipokausta. Piec może być
    stałopalny lub nie, a nawet z podajnikiem. Możesz w nim palić, spalając
    sukcesywnie paliwo przez cały dzień lub też palić intensywnie przez 2-3
    godziny i cieszyć się ciepłem przez całą dobę. Możesz też cały ten
    system ogrzewać grzałkami elektrycznymi jak tylko cię na to stać.
    System taki ponadto eliminuje szereg wad jakie posiadają systemy wodne
    tj. brzydkie grzejniki lub konieczność pracy pomp, konieczność wymiany
    kotła co 5-20 lat, niewrażliwość na zamarznięcie, co w szczególności
    jest ważne dla osób, które często wyjeżdżają.