  • Data: 2021-12-08 21:42:05
    Temat: Re: Pionowe Siłownie Wiatrowe - fake 100-lecia
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 8 December 2021 at 21:31:25 UTC+1, Baczek wrote:
> [...]
    rgia-ekologiczna/alternatywna-energia-z-wiatru/

    > Dlaczego uważasz, że to "fake"? Z tego co wiem, to kilka stoi na
    > południu Polski, kilka na północy, jedna się przewróciła (oficjalnie to
    > sposób demontażu był).
    > Widziałem, kręci się, prąd produkuje.
    Jak kto wagarowal na fizyce w szkole podstawowej
    to uwierzy.

    Do obliczenia energii generowanej przyjmujemy pole powierzchni pionowego przekroju, a
    to jest niewielkie i do wzoru musimy przyjąć 1/3 powierzchni, bo polowa bębna hamuje
    obroty.

    Przekrój pionowy marny, czyli moc marna i to konczy temat

    Prędkośc wiatru rośnie wraz z wysokością, czyli najszybciej kręci się najwyższy
    bęben, a te poniżej go hamują

    A teraz zastępujemy te badziewne bębny turbiną pionową i pole kola zakreslanego przez
    łopatki wirnika rosnie 100 krotnie
    i bębny wyrzucamy, oddajemy na zlom i zostawiamy jedynie słup i mamy turbine wiatrową
    o 100 krotnie większej moc y

    Ale aby to wiedzieć, trzeba było nie wagarować na fizyc e w szkole podstawowej