  • Data: 2009-02-23 07:57:56
    Temat: Re: Piwnica naturalna - ziemianka
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lut, 06:43, "Tomasz" <t...@w...pl> wrote:
    > Powiedzcie mi jak to jest z tymi piwniczkami.
    > Znalazlem jakis wspolczesny projekt takiej ziemianki w ktorym fundamenty
    > posadzki, sciany i stropy sa izolowane przeciwwilgociowo i termicznie tak
    > jak normalny dom mieszkalny.
    > W innych materialach autor przestrzega zeby przypadkiem nie zrobic zadnych
    > izolacji wilgociowych scian i stropow, posadzka ma byc tez naturalna
    > (klepisko) bez zadnych izolacji.
    > Ta druga koncepcja wydaje mie sie bardziej rozsadna gdyz tak byly budowane
    > naturalne piwnice przez wieki.
> [...]
    Ja jestem za wersją pośrednią .....

    Tzn bezwzględnie izolować przeciwwilgociowo.... ale termicznie
    izolować tylko ściany zewnętrzne z zewnątrz oraz sklepienie ziemianki
    (też z zewnątrz). Podłogi broń boże nie (tamtędy ma się dostawać
    naturalne ciepełko z ziemi).

    Zależy oczywiście co chcesz tam trzymać. Jeżeli ma być tam wilgoć (i
    być może przy okazji grzyb ;-) , co ponoć przydaje się do
    przechowywania ziemniaków, to zostaw klepisko nieuszczelnione. Jeżeli
    ma być "na winka" to IMHO lepiej jest mieć solidniejszą podłogę,
    dobrze izolowaną przeciwilgociowo.

    Tak czy owak izolację termiczną na podłodze w takiej piwniczce uważam
    za tragiczny błąd - no chyba że będzie normalnie ogrzewana.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.