  • Data: 2009-02-23 09:32:24
    Temat: Re: Piwnica naturalna - ziemianka
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Lut, 10:05, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > miałem okazję "bawić się" w takiej i coś pamiętam. klepisko wykonane z
    > gliny, ściany z kamienia. Po ścianach kapała woda (te zabawy były
    > głównie latem), do ziemianki prowadziły małe drzwi, które wystawały
    > ponad ziemię kilkadziesiąt cm, reszta na 2/3 pod poziomem ziemi. Na
    > wszystkim spora warstwa ziemi.
    >
    > Myślę, że swoją ziemiankę zrobię z betonu bez żadnej izolacji, czy to
    > termicznej, czy przeciwwilgociowej. Od góry przysypię sporą ilością
    > ziemi. Jedyne co mnie martwi to woda opadowa, jak uniknąć wlania się jej
    Proste -Tak zaprojektować żeby się nie wlewało ...
    ;-)

    I czy robić wentylację, czy kiepskie (mało szczelne) drzwi
    > wystarczą?

    Wentylacja (jej nadmiar) szkodzi piwniczce. Oczywiście piszę o takiej
    piwnicy niogrzewanej (do przechowywania). Wentylacja wychładza/
    (nagrzewa latem) Ci pomieszczenie i (latem) wprowadza Ci do piwnicy
    dużo wilgoci. Tak więc drzwi normalnie uszczelnione (bez super hiper
    uszczelek) są IMHO najlepsze. Przy wchodzeniu do takiej piwniczki
    trzeba ją najpierw przewietrzyć przez chwilę (chyba że jest na tyle
    mała że nie trzeba zbyt daleko w nią wchodzić). Można też wprowadzić
    super hiper automatykę do kontroli wilgotności (wtedy nie ma
    charakterystycznego zapaszku piwnicznego).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.