    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Plamy na kominie ...
    Date: Wed, 28 Dec 2011 20:28:21 +0100
    <op.v67duxnn1cvm6g@lap> <jdf91u$in2$1@inews.gazeta.pl>
    <jdfgbf$coj$1@inews.gazeta.pl>

    >spalin spada. Teraz, kiedy dom potrzebuje szczególnie mało ciepła,
    >palnik pracuje na skrajnie małej mocy i spaliny zimne = syf w kominie... ot
    >i wszystko.

    Dokładnie ...

    Termometr mi to pięknie pokazał ...

    Trzeba poprostu znaleźć kompromis pomiedzy temperaturą na piecu a ...
    temperaturą spalin ...

    Ja nie zwracałem uwagi na temperaturę spalin , a niestety mam ekogroszek
    który ma właściwości smołowate i produkuje dużo sadzy , a niestety jeśli
    komin jest nieocieplony , jest niska temp. spalin to dym kisi się w kominie
    i ... powstaje kondestat który się skrapla ...

    Niestety ekogroszku nie wywalę. Muszę zwiększyć temperaturę do 70 stopni,
    pilnować temperatury spalin i mam nadzieję że moje ocieplenie komina +
    sporadyczne stosowanie sadpalu pomoże ...

    A na wiosnę skuję tynk i otynkuje komin sam ...

    Ps. Zrobiłem błąd bo kupiłem w ślepo 3 tony ekogroszku. Fakt że z firmy
    wielkiej (Torec Toruń) która sprzedaje setki/tysiące ton ekogroszku i
    zaopatruje EC Toruń a jeszcze po opini gościa z forum Muratora który od nich
    bierze od lat i jest bardzo zadowolony sam zaryzykowalem ...
    Faktycznie jest ten ruski ekogroszek kaloryczny jak wspominał gościu ,
    szkoda jedynie że nie powiedział że ma właściwości smoliste ...

    Zapewne na następny sezon kupię trochę ekogroszku czeskiego (Ledvicki) .
    Miałem go i się bardzo ładnie spalał i bardzo czystko. jeśli nawet by spalał
    się o 20-30% więcej niż ten ruski to wolę go kupić bo za 580zł za workowany
    to i tak ciekawa cena ...

    Albo będę kupował w markecie (Obi/Leroy/Brico). Tam zawsze można zwrócic
    opał jakby okazał sie denny ;)