  • Data: 2009-11-25 07:38:57
    Temat: Re: Płyta gazowa czy ceramiczna?
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Lis, 21:05, "JS" <m...@g...com> wrote:
    > Gaz zalety:
    > 1. ok 3 krotnie tańsza energia
    > 2. znacznie szybciej się gotuje
    > 3. precyzja w regulacji grzania
    > 4. zerowa bezwładność (zakręcasz i przestaje się gotować)
    > 5. możliwość wykorzystania płomienia przy różnych pracach i majsterkowaniu
    > 6. większa pewność zasilania (jak nie ma prądu to gaz jest)
    >
    > Gaz wady:
    > 1. konieczność zapewnienia sprawnej wentylacji
    > 2. chyba bardziej niebezpieczny od prądu
    > 3. trudniej utrzymać kuchenkę w czystości
    > 4. droższa instalacja (rury, zawory itp)
> [...]

    Płyta indukcyjna ma dodatkowo następujące zalety względem ceramicznej
    zwykłej:
    1. zerowa bezwładność (taka jak na gazie)
    2. oszczędniejsza (wytwarzanie ciepła w garnku a nie pod nim)

    i wady:
    bez garnka i to odpowiedniego nic nie grzeje (a więc nie opalisz
    kurczaka ani nie przypalisz cebuli itp)

    Mimo wszystko jeżeli miałbym brać elektryczna to tylko indukcję ( i
    taką kupiłem). Ceny zaczynaja się juz poniżej 1500zł.
    Gdybym mial w domu gaz to jednak kupiłbym chyba gazową.
    Przy dobrym garnku indukcja jest chyba niezrównana w prędkości
    gotowania.

    Pzdr
    QbaB