eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta indukcyjna › Re: Płyta indukcyjna
  • Data: 2013-11-04 20:57:15
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:l58bl3$kip$1@node1.news.atman.pl...

    >>> Ale przeczytałeś wątek? Chodziło o to że gwarancja wymaga
    >>> podłączenia
    >>> przez uprawnionego elektryka, a niezgodność jest od tego niezależna.
    >
    >> Skutek jest taki sam.
    >
    > Toż przecież tłumaczę "Użytkownikowi" że skutek jest taki sam i
    > dlatego nie trzeba wołać uprawnionego elektryka do podłączenia płyty.
    > Ludzie boją się utraty gwarancji i dlatego wołają elektryka.

    Nie rozumiesz czym jest "niezgodność towaru z umową" i czym jest
    "gwarancja".
    "Niezgodność towaru z umową" i "gwarancja" to są dwa całkiem odmienne
    świadczenia.
    Niezgodność towaru z umową to jest taki stan rzeczy, kiedy jest
    niezgodny z deklaracją sprzedawcy w chwili zakupu. Jeżeli taki stan
    rzeczy nastąpi już po zakupie to nie podlega reklamacjom z tytułu
    niezgodności towaru z umową.

    Przykładowo:
    Sprzedawca sprzedaje zegarek i zachwala, że ten zegarek mierzy czas. Za
    rok czasu przychodzi klient i stwierdza, że ten zegarek nie mierzy
    czasu, bo się popsuł. W tym przypadku nie występuje niezgodność towaru z
    umową, gdyż w okresie do 6 miesięcy od chwili wydania tego zegarka
    klientowi ten zegarek był sprawny. Klientowi przysługuje tylko
    świadczenie z tytułu gwarancji lub z tytułu "niezgodności towaru z
    umową" pod warunkiem, że klient udowodni, iż zegarek w chwili zakupu
    posiadał wadę, która spowodowała, że po roku ten zegarek przestał
    działać.
    Do 6 miesięcy od chwili wydania towaru klientowi, klient nie musi
    niczego udowadniać, gdyż z góry ustawa zakłada, że wada istniała w
    chwili zakupu. W takiej sytuacji sprzedawca, aby uchronić się przed
    odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową, musi udowodnić
    klientowi, że wada wystąpiła już po sprzedaży.

    Przeczystaj sobie to dokładnieji, a może zrozumiesz na czym polega ta
    różnica: http://sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1