  • Data: 2013-11-05 19:59:42
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l5ach5$mqr$1@node1.news.atman.pl...

    > Już pisałem to szumne "udowodnienie" sprowadza się do napisania "gdyby
    > był pozbawiony wad w momencie sprzedaży to działałby dłużej niż rok".
    > Pójdź do miejskiego/gminnego rzecznika konsumentów to dostaniesz
    > gotowe pisemko.
    >
    > W praktyce najczęściej nie trzeba pisać żadnego pisma.

    > Ja wiem, na czym polega różnica, ale jak pisałem w przypadku sprzętu
    > jest ona nieistotna.

    To o czym piszesz wynika z czegoś innego.
    Sprzedawca sprzedając dany towar korzysta z wszelkich dobrodziejstw
    produktu (m.in. renoma, reklama), ale także ponosi odpowiedzialność za
    coś co nie jest zgodne z reklamą czy też zapewnieniami producenta.
    Jeżeli producent gwarantuje prawidłowe działanie danego urządzenia w
    okresie 2 lat to bez problemu klient może reklamować produkt z tytułu
    niezgodności towaru z umową i tu nawet nie musi się dochodzić ze
    sprzedawcą, gdyż uszkodzenie tego urządzenia w okresie tych 2 lat od
    chwili nabycia sprawia, że dany produkt jest niezgodny z umową, w której
    sprzedawca oferował zapewnienia producenta, że przez okres 2 lat
    urządzenie bedzie sprawne. W tej sytuacji niezgodnośc towaru z umową
    jest w pełni zasadna w okresie 2 lat od chwili sprzedaży.

    Schody się zaczynają, kiedy produkt nie ma gwarancji producenta lub
    gwarancja jest na okres nie dłuższy jak 6 miesięcy. Wtedy każde
    uszkodzenie w okresie do 6 miesięcy traktowane jest tak, jakyby istniało
    w chwili zakupu. Po okresie 6 miesięcy od chwili zakupu, klient musi
    udowodnić sprzedawcy, że wada istniała w chwili zakupu lub jest efektem
    wady fabrycznej.
    W tym przypadku w razie spraw spornych, produkt wysyłany jest do
    ekspertyzy. Jeżeli serwis uzna, że uszkodzenie jest wadą fabryczną lub
    też na skutek wady fabrycznej to reklamacja z tytułu niezgodności z
    umową jest zasadna.