-
Data: 2013-11-05 19:59:42
Temat: Re: Płyta indukcyjna
Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
news:l5ach5$mqr$1@node1.news.atman.pl...
>> Do 6 miesięcy od chwili wydania towaru klientowi, klient nie musi
>> niczego udowadniać, gdyż z góry ustawa zakłada, że wada istniała w
>> chwili zakupu. W takiej sytuacji sprzedawca, aby uchronić się przed
>> odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową, musi
>> udowodnić klientowi, że wada wystąpiła już po sprzedaży.
>
> Już pisałem to szumne "udowodnienie" sprowadza się do napisania "gdyby
> był pozbawiony wad w momencie sprzedaży to działałby dłużej niż rok".
> Pójdź do miejskiego/gminnego rzecznika konsumentów to dostaniesz
> gotowe pisemko.
>
> W praktyce najczęściej nie trzeba pisać żadnego pisma.
> Ja wiem, na czym polega różnica, ale jak pisałem w przypadku sprzętu
> jest ona nieistotna.
To o czym piszesz wynika z czegoś innego.
Sprzedawca sprzedając dany towar korzysta z wszelkich dobrodziejstw
produktu (m.in. renoma, reklama), ale także ponosi odpowiedzialność za
coś co nie jest zgodne z reklamą czy też zapewnieniami producenta.
Jeżeli producent gwarantuje prawidłowe działanie danego urządzenia w
okresie 2 lat to bez problemu klient może reklamować produkt z tytułu
niezgodności towaru z umową i tu nawet nie musi się dochodzić ze
sprzedawcą, gdyż uszkodzenie tego urządzenia w okresie tych 2 lat od
chwili nabycia sprawia, że dany produkt jest niezgodny z umową, w której
sprzedawca oferował zapewnienia producenta, że przez okres 2 lat
urządzenie bedzie sprawne. W tej sytuacji niezgodnośc towaru z umową
jest w pełni zasadna w okresie 2 lat od chwili sprzedaży.
Schody się zaczynają, kiedy produkt nie ma gwarancji producenta lub
gwarancja jest na okres nie dłuższy jak 6 miesięcy. Wtedy każde
uszkodzenie w okresie do 6 miesięcy traktowane jest tak, jakyby istniało
w chwili zakupu. Po okresie 6 miesięcy od chwili zakupu, klient musi
udowodnić sprzedawcy, że wada istniała w chwili zakupu lub jest efektem
wady fabrycznej.
W tym przypadku w razie spraw spornych, produkt wysyłany jest do
ekspertyzy. Jeżeli serwis uzna, że uszkodzenie jest wadą fabryczną lub
też na skutek wady fabrycznej to reklamacja z tytułu niezgodności z
umową jest zasadna.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.13 20:15 uzytkownik
- 05.11.13 20:26 slavo65
- 05.11.13 22:15 Maniek4
- 05.11.13 22:58 slavo65
- 05.11.13 23:07 Maniek4
- 06.11.13 08:02 slavo65
- 06.11.13 09:38 m...@g...com
- 06.11.13 09:39 m...@g...com
- 06.11.13 09:45 m...@g...com
- 06.11.13 10:25 Maniek4
- 06.11.13 10:29 slavo65
- 06.11.13 11:50 m...@g...com
- 06.11.13 11:59 m...@g...com
- 06.11.13 12:30 Maniek4
- 06.11.13 12:58 slavo65
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
- ale grupa siadła
- Jakie podatki za wynajem?
- Od którego dostawcy najnizszy abonament za prad?
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur
- 2024-09-06 ale grupa siadła
- 2024-09-05 Krzew-drzewo
- 2024-09-01 Jakie podatki za wynajem?