eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePłyta indukcyjnaRe: Płyta indukcyjna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!npeer01.iad.highwin
    ds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.ne
    wshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.p
    l!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <l4oesa$p5q$1@node2.news.atman.pl> <l4p686$g1n$1@news.task.gda.pl>
    <l4qe80$2m4$1@node1.news.atman.pl>
    <52755cbb$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <l57t7p$top$1@node2.news.atman.pl> <l5826f$9iq$1@usenet.news.interia.pl>
    <l587k4$8p3$1@node2.news.atman.pl> <l587nh$lol$1@usenet.news.interia.pl>
    <l58bl3$kip$1@node1.news.atman.pl>
    <5277fc17$0$2170$65785112@news.neostrada.pl>
    <l5ach5$mqr$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Płyta indukcyjna
    Date: Tue, 5 Nov 2013 19:59:42 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 43
    Message-ID: <52794018$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.212.193
    X-Trace: 1383677976 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2178 83.22.212.193:3032
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3743
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:477729
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:l5ach5$mqr$1@node1.news.atman.pl...

    >> Do 6 miesięcy od chwili wydania towaru klientowi, klient nie musi
    >> niczego udowadniać, gdyż z góry ustawa zakłada, że wada istniała w
    >> chwili zakupu. W takiej sytuacji sprzedawca, aby uchronić się przed
    >> odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową, musi
    >> udowodnić klientowi, że wada wystąpiła już po sprzedaży.
    >
    > Już pisałem to szumne "udowodnienie" sprowadza się do napisania "gdyby
    > był pozbawiony wad w momencie sprzedaży to działałby dłużej niż rok".
    > Pójdź do miejskiego/gminnego rzecznika konsumentów to dostaniesz
    > gotowe pisemko.
    >
    > W praktyce najczęściej nie trzeba pisać żadnego pisma.

    > Ja wiem, na czym polega różnica, ale jak pisałem w przypadku sprzętu
    > jest ona nieistotna.

    To o czym piszesz wynika z czegoś innego.
    Sprzedawca sprzedając dany towar korzysta z wszelkich dobrodziejstw
    produktu (m.in. renoma, reklama), ale także ponosi odpowiedzialność za
    coś co nie jest zgodne z reklamą czy też zapewnieniami producenta.
    Jeżeli producent gwarantuje prawidłowe działanie danego urządzenia w
    okresie 2 lat to bez problemu klient może reklamować produkt z tytułu
    niezgodności towaru z umową i tu nawet nie musi się dochodzić ze
    sprzedawcą, gdyż uszkodzenie tego urządzenia w okresie tych 2 lat od
    chwili nabycia sprawia, że dany produkt jest niezgodny z umową, w której
    sprzedawca oferował zapewnienia producenta, że przez okres 2 lat
    urządzenie bedzie sprawne. W tej sytuacji niezgodnośc towaru z umową
    jest w pełni zasadna w okresie 2 lat od chwili sprzedaży.

    Schody się zaczynają, kiedy produkt nie ma gwarancji producenta lub
    gwarancja jest na okres nie dłuższy jak 6 miesięcy. Wtedy każde
    uszkodzenie w okresie do 6 miesięcy traktowane jest tak, jakyby istniało
    w chwili zakupu. Po okresie 6 miesięcy od chwili zakupu, klient musi
    udowodnić sprzedawcy, że wada istniała w chwili zakupu lub jest efektem
    wady fabrycznej.
    W tym przypadku w razie spraw spornych, produkt wysyłany jest do
    ekspertyzy. Jeżeli serwis uzna, że uszkodzenie jest wadą fabryczną lub
    też na skutek wady fabrycznej to reklamacja z tytułu niezgodności z
    umową jest zasadna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1