  • Data: 2022-01-10 21:36:44
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.01.2022 o 21:07, nadir pisze:

    > Ja się też nie spotkałem, ale są ludzi, którzy twierdzą, że takie mają.
    > http://www.forumsep.com/viewtopic.php?t=7650
    > Dlaczego mam im nie wierzyć?

    Chodzi o tą fotkę w pierwszym poście?
    Też mam taką płytę, Whirlpool ACM816. Tam jest w manualu 6 różnych
    rysunków połączeń.
    linka do manuala:
    https://whirlpool-cdn.thron.com/static/ELMQGQ_501930
    001457PL.pdf_QBNSQD.pdf?xseo=&response-content-dispo
    sition=inline%3Bfilename%3D%22501930001457PL.pdf%22

    patrz rysunek strona 4

    Instrukcja ma być tak napisana, aby była jak najbardziej przyjazna
    użyszkodnikowi, więc aby w Polsce nie zastanawiał się pacjent co ma
    zrobić z szarym kabelkiem T/L3, zrobili zacisk który jest nigdzie nie
    podłączony. Po prostu śrubka dla przykręcenia tego kabelka aby nie
    majtał się luzem i gdzieś zwarcia nie zrobił.
    Sprawdziłem organoleptycznie na swojej płycie.

    Użyte są wyłącznie L1 i N1 dla jednej pary pól grzewczych, oraz L2 i N2
    dla drugiej.
    N1 i N2 (prawie)zawsze zwierasz i zawsze podłączasz. Jak zapomnisz o N a
    podłączysz L1 i L2 płyta idzie z dymem bo nie jest przystosowana do
    zasilania międzyfazowego 400V a tylko do 230V (między L1 a N, oraz L2 a
    N jest 230V - co masz zaznaczone na rysunkach).

    *(prawie) - no mamy Holandię gdzie idą 2 neutrale aby rozłożyć prąd na 2
    kable, ale nie ma przeciwskazań aby zrobić tak samo u nas w PL jeżeli
    mamy tylko jedną fazę ale przekrój kabla jest tylko 2,5mm2. Ciągniesz od
    bezpiecznika dwa równolegle kable 2,5mm2 i jednym zasilasz parę L1/N1 a
    drugą L2/N2 co też miałem okazję uskuteczniać (zabezpieczenie było 32A).

    zdrówko

    --
    Irokez