  • Data: 2022-01-10 23:17:40
    Temat: Re: Płyta indukcyjna 230V czy 400V
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, 10 January 2022 at 21:36:46 UTC+1, Irokez wrote:

    > Chodzi o tą fotkę w pierwszym poście?
    > Też mam taką płytę, Whirlpool ACM816. Tam jest w manualu 6 różnych
    > rysunków połączeń.
    > linka do manuala:
    > https://whirlpool-cdn.thron.com/static/ELMQGQ_501930
    001457PL.pdf_QBNSQD.pdf?xseo=&response-content-dispo
    sition=inline%3Bfilename%3D%22501930001457PL.pdf%22

> [...]
    > podłączysz L1 i L2 płyta idzie z dymem bo nie jest przystosowana do
    > zasilania międzyfazowego 400V a tylko do 230V (między L1 a N, oraz L2 a
    > N jest 230V - co masz zaznaczone na rysunkach).
    >
    > *(prawie) - no mamy Holandię gdzie idą 2 neutrale aby rozłożyć prąd na 2
    > kable, ale nie ma przeciwskazań aby zrobić tak samo u nas w PL jeżeli
    > mamy tylko jedną fazę ale przekrój kabla jest tylko 2,5mm2. Ciągniesz od
    > bezpiecznika dwa równolegle kable 2,5mm2 i jednym zasilasz parę L1/N1 a
    > drugą L2/N2 co też miałem okazję uskuteczniać (zabezpieczenie było 32A).

    N ie wolno instalowac w mieszkaniach, domach sprzętu agd przeznaczonego do
    gastronomii na 400V

    Obsługa takiego sprzętu wymaga przeszkolenia i zdania egzaminu
    Użytkowanie jedynie w ubraniu roboczym i butach roboczych
    Pomieszczenia muszą spełniać normy bezpieczeństwa dla lokali gastronomicznych,
    czyli podłoga izolowana

    Czyli zakaz korzystania z kuchni przez osoby niepelnoletnie, dzieci,
    zakaz korzystania z kuchni w papuciach

    Gdy nastapi porażenie, to napięcie 400V zabija 100 razy częsciej niż 230V

    Gdy pożar domu, mieszkania, ubezpieczyciel może odmówic wyplaty odszkodowania, gdy
    sprawdzi, że zainstalowano wyposażenie agd przeznaczone dla gastronomii.

    Ponieważ aktywnośc gastronomii zostala zredukowana 100 krotnie
    to jedyną opcja jest utylizacja zapasów magazynowych, gdyż klienta nikt nie znajdzie,
    bo restauracje, bary stoja puste od 2 lat