    Date: Thu, 23 Sep 2010 00:00:39 +0200
    From: Artur Lew <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Płyty KG - jakich unikać

    W dniu 2010-09-22 12:32, amir pisze:
    > Czy jakiś firm szczegolnie unikać jeśli chodzi o płyty KG i profile o
    > wykończeń skosów, czy nie ma znaczenia jakiej firmy płyty użyję ?
    Co do samych plyt to producentow jest raptem paru bo i technologia
    potrzebna jest niezla zeby taka plyte robic (mimo poczatkowej prostoty).
    Wiec tutaj bym sie nie obawial. Zastanow sie raczej z jakiego tak na
    prawde rodzaju plyty GK chcesz to robic.
    A tutaj z roku na rok coraz wiekszy wybor nowoczesnych technologii.

    Co do profili tutaj jest juz cala gama producentow robiacych wersje pod
    siebie tj swoje systemy (np Lafarge) albo tez hipermarketowy.
    Roznica w jakosci jest dosc spora i widac ja przede wszystkim w:
    * grubosci blach uzytych do wykonania profilu - czesto zaniza sie
    grubosc szukajac oszczednosci. Na necie jest masa opracowan co do
    normatywnych grubosci blach uzytych na profile - zwlaszcza w odniesieniu
    do sufitow podwieszanych.
    * braku dodatkowych przetloczen na powierzchni blachy profilu. Oprocz
    czysto praktycznych zastosowan ulatwiajacych ciecie czy brak poslizgu
    wkreta na gladkiej powierzchni to znakomicie usztywniaja profil. Tansze
    modele sa gladkie jak dupcia niemowlecia.
    * braku otworow technicznych czy konstrukcyjnych np w profilach UD czy CW

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom