    From: Mateusz Viste <m...@n...please>
    Subject: Re: Po co różnicówki?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 17 Oct 2009 19:59:13 +0200

    On Saturday 17 October 2009 19:44, Alti wrote:
    > Pozostała część (gniazdka i oświetlenie w pokojach) nie jest na
    > różnicówce. Aby zastosowac różnicówki musiałbym kuć ściany i puszczać
    > nowe kable 3-żyłowe a co za tym iddzie do kosztów remontu musiałbym
    > doliczyc koszt kabli, kucia ścian i kładzenia gładzi/naprawiania tynków.

    Nie widzę związku między instalacją różnicówki a kuciem ścian...
    Wszystkie obwody schodzą się w twojej rozdzielni. Tam też powinieneś
    zainstalować różnicówkę: odłączasz bezpiecznik danego obwodu (dajmy na to
    oświetlenia) od głównych szyn, podpinasz do różnicówki, a różnicówkę
    podłączasz do szyn. 10 minut roboty, bez żadnego kucia. Jeśli nie wiesz
    co robisz, wezwij elektryka.

    Zauważ, że przewód PE nie jest konieczny do instalacji różnicówki (być
    może dlatego wspominasz o kuciu...).

    > Czy inspektorzy energii pro podczas odbioru przyjmą tłumaczenie, że
    > różnicówki zastosowałem tylko tam gdzie kładłem nowe kable a reszta
    > instalacji została po staremu?

    Ja bym nie przyjął. :-)

    > Jak to ugryźć?

    Zainstalować różnicówkę, tak jak ci przykazał ZE.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste