  • Data: 2009-10-17 19:32:39
    Temat: Re: Po co różnicówki?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday 17 October 2009 21:03, Alti wrote:
    > Albo przepisze to co ZE do mnie napisało:
    > 9. Sieć odbiorcza wykonac w układzie TN-S, wyposażoną w urządzenia
    > ochrony przeciwporażeniowej i ochrony przeciwprzepieciowej, zgodnie z
    > obowiązującymi przepisami. Stosować wyłączniki ochronne
    > różnicowo-prądowe. 10. Jako system ochrony od porażeń przyjąć samoczynne
    > wyłączanie zasilania.

    TN-S, to instalacja z oddzielnym przewodem PE. Ciężko się jednak domyśleć,
    czy wymóg dotyczy całej twojej instalacji elektrycznej, czy tylko
    pomieszczeń "krytycznych"...
    Proponuję zadzwonić do ZE, i zadać pytanie, czy instalacja
    typu "całościowa ochrona różnicowo-prądowa + położony przewód PE tylko w
    łazience/kuchni" podchodzi pod ich wymagania.

    Jeśli chodzi o różnicówkę, nie zastanawiaj się nawet - instaluj na
    *wszystkich* obwodach, a o przewody PE dopytaj się bezpośrednio w ZE,
    coby mieć potwierdzenie z pierwszej ręki.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste