    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podejścia do grzejników - jak?
    Date: Tue, 6 Apr 2010 21:51:15 +0200

    Jarek P. wrote:

    > Znaczy... żeby ustalić, czy dobrze rozumiem: mam podkuć w ścianach
    > bruzdy, wystawić przez nie rury? Ale tak po prostu, pionowe końce i
    > na nie te zawory prowizorycznie póki co, czy je pozaginać do poziomu
    > albo może dac te kolanka?

    no widzisz... :)

    tutaj nie ma zbyt wiele tolerancji, bo potem bedziesz miał problem z
    wstawieniem tych rurek w zawory, a jeszcze pasuje aby wszystkie grzejniki
    były na tym samym poziomie. Krzywo wystające rurki też nie będą estetycznie
    wyglądać.

    > A co do prób ciśnieniowych - moge zrobić, mam nawet stosowną pompkę
    > (kupiłem do przetestowania samodzielnie zrobionej instalacji
    > hydraulicznej z PP), ale powiedz mi tak szczerze, jako praktyk:
    > jeśli chcę tam układać jedynie odcinki PEXów od rozdzielacza do
    > grzejników, bez żadnych łączeń po drodze i w zasadzie od razu
    > wpuszczam na to wylewkarzy, więc nikt po tych rurkach nie będzie
    > chodził, skakał, czy upuszczał na nie młotka, a same PEXy kupię
    > raczej nie najtańsze z promocji w Castoramie, tylko coś rozsądnego -
    > czy w takiej sytuacji próba szczelności ma sens?

    zasady są takie że robi sie proby ciśnieniowe, ale wybór jest twój.