    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 22 Feb 2015 05:52:51 -0800 (PST)
    <0...@g...com>
    <54e895b2$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e8b0ac$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <54e92a76$0$2174$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <54e9d7d9$0$13861$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Podgrzanie wody w kranie - kosmicznie drogo
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 22 lutego 2015 14:21:36 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    zgadza to ja nie widze przeszków. u siebie bym tak nie zrobił.

> [...]
    > 3-fazowych, a wyłączeniem jednej z czterech różnicówek, z których jedna
    > jest 3-fazowa i trzy 1-fazowe?
    > Ilość wyłączonych obwodów będzie taka sama, zakładając, że obwody są
    > równo podzielone pomiędzy różnicówki.
    > Różnica jest natomiast w bezpieczeństwie urządzeń w domu. W moim
    > przypadku nie ma możliwości, aby któreś z tych urządzeń uległo
    > uszkodzeniu w wyniku zadziałania różnicówki 1-fazowej.
    > W przypadku, kiedy są to różnicówki 3-fazowe istnieje duża szansa na
    > pojawienie się napięć międzyfazowych i uszkodzenie delikatnej elektroniki.

    (albo i nie) na robocizne, a inwestor rozlicza sie w hurtowni na podstawie WZ-ki.
    materiałem jest proszeniem sie o klopoty...

> [...]
    > przeciętnego domu jednorodzinnego.
    > Zwielokrotnianie zabezpieczeń odbiorczych tylko pogarsza selektywność i
    > zwiększa niepotrzebnie koszt.
    > Ponadto utrudnia życie, bo częściej będziemy biegać załączać
    > zabezpieczenia do skrzynki przyłącza niż do skrzynki rozdzielczej.
    > Dobrze jak mamy klucz do tej skrzynki. Życie staje się upierdliwe
    > dopiero jak po każdym zadziałaniu zabezpieczeń trzeba będzie ściągać
    > ekipę z zakładu energetycznego, a ich każdy taki przyjazd jest płatny.

    > Wskaż gdzie jest napisane, że każdy z obwodów odbiorczych musi mieć

    nizsze ich wartosci a zatem jest lepiej.

    > Zabezpieczysz gniazda wyłącznikami 6A ?
    > Proszę Cię nie rób sobie jaj.
    > Nawet zwykły odkurzacz pobiera znacznie większy prąd :)

    modernizacją czy biezacym utrzymaniem? Bo jak modernizacją to wymaga zgłoszenia 30dni
    wczesniej :-)

    > Niestety to prawda tyle, że kto się do tego stosuje?

    Jak wymienisz na takie samo to bieżące utrzymanie ale jak zamiast jednej zamurowanej
    świnki wstawisz dwie to modernizacja. Przy remoncie zabrakło mi przewodu. 2 metry. Na
    strychu był płaski kabel antenowy. Od ćwierć wieku jest ten kabel wmurowany w sufit i
    zasila lampkę. Kiedyś tam była żarówka 100W teraz jest ledówka 10W. Generalnie mam w
    dupie jakieś przepisy. Jeśli moje doświadczenie mówi że coś się nadaje nawet jak jest
    niezgodne z przepisami to tym gorzej dla przepisów. Na wszelki wypadek lampka jest
    zabezpieczona swoim bezpiecznikiem 1,5A.