    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 2 Feb 2015 10:22:41 -0800 (PST)
    Subject: Re: Podłączenie domowej suszarki gazowej
    From: Bodo Bodowiczewiczkiwiczewski <c...@g...com>

    > Myślisz, że wszyscy fachowcy powinni czekać na Ciebie i Twoją super
    > ofertę wymiany jednego gniazdka lub wymiany baterii w kiblu?

    Nie tylko na moją... Ja szukam kogokolwiek raz na kilka lat, drobne naprawy/remonty
    dzieją się na codzień na terenie całej Polski.

    > Mylisz się.
    > W tym względzie nic się w Polsce nie zmieniło. Tak samo było 30 lat
    > temu, tak samo było 15 lat temu i tak samo jest obecnie tzn. były i są
    > takie wymagania oraz byli i są ludzie, którzy się do nich nie stosują.

    No to przychodzili do nas ludzie którzy dorabiali na boku, swego czasu był to lokalny
    magazynier, podłączył kilka kuchni gazowych do nowo uruchomionej sieci gazowej na wsi
    na drugim krańcu Polski, innym razem przyszedł spzredawca chleba, zamontował po
    godzinach pracy w sklepie junkers, pomimo upływu 15 lat junkers działa i ma się w
    miarę normalnie jak na swój wiek.
    Gdzieś na północy kraju montażem sprzetu domowego zajmował sie lokalny szofer z PGR,
    skoro nie pisali iz chałupa wyleciała w tamtej wsi w powietrze, mogę mniemac iż
    rodzina dalej cieszy się dobrym zdrowiem i wspaniałymi lokalnymi obiadami
    przygotowanymi na codzień w domu.

    > Skoro wiesz lepiej co trzeba to dlaczego samemu się nie pofatygujesz i
    > nie wetkniesz tej wtyczki do gniazdka?

    Gdybym mógł być na miejscu nie zawracał bym fachowcom głowy.
    To co zamontowałęm tam kiedys w domu jest używane na codzień, i na podstawie
    ostatnich rozmów mniemam iż pomimo wieloletniego zagrożenia spowodowanego montażem
    bez jakichkolwiek uprawnień nikomu nic się jescze złego nie stało. .. jedyny problem
    jaki wystąpił jakiś czas temu , to przedziurawiona galwanizowana półcalowa rura
    wmontowana "za niemca" którą to tam kiedyś trzeba było wymienić.

    > Z innych Twoich wypowiedzi widać, że Tobie nie chodzi o suszarkę gazową,
    > ale o zwykłą suszarkę elektryczną.

    Nie, nie elektryczną, preferuję gazowa, li tylko dlatego iż taką używam od wielu lat,
    inną można tutaj kupić ale trzeba się nieźle nachodzić/naszukać.
    Każda taka suszarka ma wydech/wyziew wyprowadzony za pomocą plastykowej rury
    karbowanej drutem , wejdzie wszędzie i działa wszędzie. Pomino kilku/kilkunastu
    /kilkudziesięciu milionów suszarek ustawionych po domach w całym kraju jeszcze nie
    miałem okazji ujrzeć w żadnych wiadomościach czy też w jakiejkolwiek gazecie
    informacji o tym iż taka suszarka była przyczyną takiego a takiego groźnego
    wydarzenia.

    > Piszesz o suszarce gazowej. Oczywiście takie urządzenie nie pobiera mocy
    > 21kW z gniazdka elektrycznego.
    > Te 21kW odnosi się do mocy grzewczej urządzenia gazowego.

    Nie sądzę aby do działania na pełnych obrotach było potrzebne aż tyle energii, tam
    wejdzie kilka kilogramów prania... po +/- godzinie jest wszystko suche.
    Kominów raczej się do tego nie montuje, najczęściej jest to kawałek rury PVC
    przebitej przez ścianę, lub kawałek karbowanej drutem rury plastykowej wsadzonej do
    wywietrznika w szybie piwnicznego okna.

    > Niestety nie piszesz jaki model suszarki chcesz kupić, a piszesz o
    > suszarce gazowej.

    Jakaś "no name" firma to produkuje i sprzedaje na ternie naszej ojczyzny za pomocą
    znanego portalu aukcyjnego.

    > Suszarka gazowa to taka, która zasilana jest prądem elektrycznym oraz gazem.
    > Prąd elektryczny służy do zasilania elektroniki sterującej suszarką, a
    > gaz służy do zasilania układu grzewczego.

    Nie inaczej, plus dmuchawa i silnik wirnika aby się to wszystko kręcić mogło.