    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Podłoga z desek sosnowych - szpary
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Tue, 27 Apr 2010 00:10:46 +0200

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 23:18:01 +0200, Maciej napisał(a):

    > Witam
    >
    > Zimą ułożyłem na całym poddaszu podłogę z desek sosnowych (2,5x10x300).
    > Przez ten czas deski były użytkowane bez cyklinowania i lakierowania.
    > Ponieważ poddasze było ogrzewane między deskami pojawiły się szpary, nawet
    > kilkumilimetrowe.
    >
    > Czy ktoś z Was miał taką sytuację i może minie przestrzec przed fugowaniem
    > lub wręcz przeciwnie.
    >
    > Jeden fachowiec mówi, że są takie środki, które po pierwszym cyklinowaniu
    > miesza się z wiórami i uzyskuje się elastyczną szpachlę, która nie ma prawa
> [...]

    Spomiędzy desek wszystko wyleci (a nawet jeśli nie, to sie poodspaja),
    ponieważ deski gną się i "pracują" jedna względem drugiej na całej
    długości. Gdyby to były klepki, a więc krótkie elementy, przed
    cyklinowaniem miałoby sens szpachlowanie, po cyklinowaniu lakierowanie.

    Deski podłogowe po kilku latach użytkowania, a więc kiedy już całkowicie
    wyschną i się "ułożą" oraz potworzą się odstępy, dobija się, co polega na
    oderwaniu i ponownym ich przybiciu bez odstępów, które już nie powinny się
    pojawić wtedy.
    Jedno i drugie (tj szpachlowanie i cyklinowanie parkietu oraz dobijanie
    desek) "przerobiłam".