    From: "Kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Date: Tue, 2 Nov 2010 13:18:30 +0100

    >Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    >wiadomości
    >news:977ad6cf-0256-4156-acc5->83055ad7dc3e@l17g2000
    yqe.googlegroups.com...
    >To może zapytam tak:

    >Powiedzmy że mamy pomieszczenia

    >A) 32m2
    >B) 10,5
    >C) 12,5
    >D) 11,5

    Przyjmując szacunkowo rozstaw rurek co 15cm to na te 4 pomieszczenia wyjdzie
    maks 500metrów rury x 2zł = 1000zł
    Najtańsze grzejniki wyszły by Ciebie na te 4 pomiesazczenia ponad 1000zł jak
    z grubsza liczę + ze 100metrów rury pexa by pewnie trzeba było zuzyc

    >Wykonawca w tych pomieszczeniach daje grzejniki. Jakie wymiary i
    .jakiej firmy nie mam pojęcia , ale zapewne tanie ;)

    Budują Tobie dom a nie masz pojęcia za bardzo co tam Tobie zamontuja. Dziwne
    to.

    >W łazience będzie grzejnik wiszący

    Wiszący grzejnik łazienkowy to koszt w granicach 100zł pewnie ale zastanów
    się czy jest wogóle konieczny. Jask będziesz miał sama podłogówke to można
    go ew podłaczyc do powrotu petli ogrzewania podłogowego więc instalacji za
    bardzo nie skomplikuje.

    >+ ogrzewanie podłogowe , w kuchni -
    >podłogowe , w przedpokoju - ogrzewanie podłogowe.

    >Gdybym w tych samych pomieszczeniach (A,B,C,D) dał ogrzewanie
    >podłogowe (wodne) to jakie elementy musiałby kupić wykonawca
    >(hydraulik) i co było by "innego" jak w przypadku ogrzewania
    >tradycyjnego ...
    >Choć u mnie będzie ogrzewanie mieszane ...

    Na same pomieszczenia możesz w uproszczeniu przyjąć że koszt grzejników jest
    równy(a zapewne wyższy) od kosztów alupexa. W pomieszczeniach do podłogówki
    oprócz alupexa nic nie potrzebujesz(no spinki ale to grosze) Potrzebne będą
    jeaszcze m.in rozdzielacze ale do grzejników równiez byś je potrzebował. Do
    podłogówki troche droższe rozdzielacze są ale róznica nie powala.

    >Chciałbym podłogówkę , ale nie za taką kasę ...
    >Dlatego potrzebuję "argumentów" ;)

    Twój główny argument to taki ze chcesz podłogówkę. Innych argumentów
    wykonawcy nie musisz przedstawiac. Niech zrobi kosztorys wrzuc na grupe i
    ocenimy.

    Krzysiek