    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
    Subject: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Date: Mon, 1 Nov 2010 19:21:00 +0100

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:iamu4m$egv$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiście można wiem stosować podlogówkę nie tylko z kaflami , ale z tego
    > co czytałem trzeba liczyć się ze stratami ciepła. Panele/dywany to jedak
    > "przeszkody" dla ogrzewania podłogowego i generują one straty ciepła.

    Straty! Jakie straty?

    Kieruj się rozumem a nie forum i głupimi przemyśleniami pseudo znawców.
    Poczytaj coś jeszcze a nie polegaj tylko na wypowiedziach tutaj
    zamieszczonych.
    Deska czy panel nie wyklucza podłogówki.

    Wieszając kaloryfer pod oknem, też generujesz straty ogrzewając ścianę
    zewnętrzną. A jeszcze ciepłe powietrze z kaloryfera wali wprost na zimne i
    'nieocieplone' okno. Czy ty wiesz jakie tam masz straty?

    Jak myślisz ile stopni będzie miała twoja podłoga bez podłogówki - 18, 19 a
    może 20? Przecież musi mieć temperaturę podobna do pomieszczenia. A przy
    podłogówce ile będzie? Ile stopni więcej? Coś około 5-10. To ile tych
    'strat' będziesz miał jeśli to wszystko leży na styropianie? śladowe ilości.
    Ten twój kaloryfer na pewno wygeneruje ci więcej strat.

    Mieszkałeś w bloku? Jeśli tak to pewnie wiesz że tam kaloryfery były cały
    czas ciepłe. Mniej lub więcej w czasie całej doby ale ciepłe. To wiedz że w
    twoim domu z kaloryferami tak nie będzie.
    Jak tylko w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura to piec się odstawi
    i ze względu na nikłą bezwładność układu za chwilę kaloryfery będą zimne.
    Odczucie chłodu będzie wyraźne choć temperatura nie spadnie jeszcze do
    poziomu przy którym piec ma sie załączyć. Temperatura odczuwalna będzie
    niższa niż faktyczna. Z podłogówką ten efekt nie występuje a to ze względu
    na dużą bezwładność układu.

    Rób jak chcesz. Wielu ludzi tu ma podłogówki i sobie chwali.

    Boisz się? To zrób podłogówkę ale pociągnij dodatkowo gałązki pod kaloryfery
    i zostaw je zaślepione w ścianie. Jak okaże się ze masz za zimno to odkujesz
    i powiesisz sobie pieknego kalafiora.
    Takie rozwiązanie kosztuje grosze.