  • Data: 2010-11-01 20:37:05
    Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik nacocito napisał:

    > Mieszkałeś w bloku? Jeśli tak to pewnie wiesz że tam kaloryfery były
    > cały czas ciepłe. Mniej lub więcej w czasie całej doby ale ciepłe. To
    > wiedz że w twoim domu z kaloryferami tak nie będzie.
    > Jak tylko w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura to piec się
    > odstawi i ze względu na nikłą bezwładność układu za chwilę kaloryfery
    > będą zimne.

    Ale ale...
    Jak będzie piec na ekogroszek z podajnikiem, to nbiby dlaczego ma się
    'odstawić'?
    Przecież jak kolega zrobi sobie układ, który co i rusz będzie mu
    wyłączał piec, to temperatura na nim będzie taka, że z dużą dozą
    prawdopodobieństwa on skoroduje.

    Na kotle na ekogroszek musi być utrzymywana temperatura minimum 58 st C
    i nie ma miejsca na takie wyskoki, że niby to w domu zostanie osiągnięta
    zadana temp, to się piec wyłączy. Co wtedy z temperaturą...? a no
    spadnie poniżej wymaganego poziomu - np do 40, czy 30 st C i jak się
    znowu uruchomi, to będzie pracował przez stosunkowo długi czas na
    zaniżonej temperaturze - to dla mniego bardzo szkodliwe.

    U mnie kocioł pracuje cały czas i utrzymuje temp zadaną ok 65 st C. Jak
    się dom nagrzewa, to grzejniki stają się po prostu letnie, nie zimne...

    Kotła na ekogroszek nie wolno co chwila wygaszać... A kaloryfery są cały
    czas co najmniej letnie, chyba że zrobi się cieplej niż zakładają to
    ustawienia zaworów termostatycznych.

    pozdr
    robercik-us