eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePolityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys złRe: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Date: Mon, 6 Jul 2015 11:55:13 +0200

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Są perlatory, których przepływ mniej zależy od ciśnienia (nawet producenci
    > piszą, że nie zależy, ale w to mi się trochę nie chce wierzyć).

    Hansgrohe się czymś takim chwali - to po prostu gumowa "uszczelka" która
    odpowiednio się odkształcając zmniejsza przepływ gdy rośnie ciśnienie.

    > Perlator to taki sam komfort, wyłączanie wody podczas mycia zębów (2
    > minuty woda nie leci razy 4 mieszkańców i co najmniej 2 razy dziennie - to
    > jest bez perlatora 10l*2*4*2=160l dziennie w wersji wypasionej)

    Manipulujesz :-)

    Kto do mycia zębów puszcza 10l?
    U mnie to jest 2l i tak czasem nie zakręcam - ale tracę na tym 2l * 2m *2x =
    8l dziennie :-)

    Dzieci są nauczone używać kubeczki i zakręcają, ale mnie jakoś nie zawsze
    wychodzi.

    Poruszyłeś tu ciekawą kwestię - poziom odniesienia. Ja wraz z rodziną (2+3)
    zużywamy obecnie około 7-9 kubków wody miesięcznie. Dzieci kąpane
    codziennie, my 1-2 razy dziennie. Za gaz do ogrzewania CWU płacę poniżej
    50zł miesięcznie. W naszym przypadku inwestycja w kolektory nie zwróci się
    nigdy.

    Ale jak ktoś zużywa kilkukrotnie więcej wody to oczywiście wszelkie
    wyliczenia inaczej wychodzą. Jak z tą wodą do mycia zębów - gdy jej leci 10l
    czyli pięciokrotnie więcej to i oszczędność na jej zakręceniu będzie
    pięciokrotnie większa.

    A w praktyce najprościej "zaoszczędzić" na spłuczce - Jak się wymieni stary
    kompakt który spłukuje 10l wody na nowego Geberita 3/6l to się nagle
    bezboleśnie oszczędza sto litrów dziennie.

    > Chciałem tylko zwrócić uwagę, że oszczędności nie powinny polegać na tym,
    > by myśleć, jak taniej podgrzać wodę, tylko jak uzyskać taki efekt jak nam
    > zależy przy niższym zużyciu energii.

    Bardzo słuszna uwaga.

    Pozdrawiam
    Ergie