eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie "Polskie złote rączki" w TV ZoomRe: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
    .com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
    po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 22 Nov 2021 00:07:49 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.3.2
    Subject: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    References: <619a48e9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <619ab72f$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 115
    Message-ID: <619ad145$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.121.55
    X-Trace: 1637536069 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 527 5.173.121.55:29190
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:578311
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-11-21 o 22:37, a a pisze:
    > On Sunday, 21 November 2021 at 22:16:33 UTC+1, yabba wrote:
    >> W dniu 21.11.2021 o 14:26, Uzytkownik pisze:
    >>> Nawiązując do wypowiedzi niektórych użytkowników z PMB, że fachowiec
    >>> powinien się zajmować tylko montowaniem, a nie załatwianiem materiałów i
    >>> ich sprzedażą.
    >>>
    >>> W odcinku nr 2 pięknie jest to pokazane. Przyjazd 2 "fachowców" (nota
    >>> bene jeden z nich nazywa się jak nasz prezydent) do klienta, który miał
    >>> sobie załatwić materiały we własnym zakresie.
    >>>
    >>> Robota bzdurna, bo chodzi o wkręcenie 2 zaworków czerpalnych w garażu -
    >>> robota raptem na 15 min. Okazuje się, że klient jest nieprzygotowany,
    >>> musi jechać po towar. Jedzie, ale wrca z niczym, bo zapomniał portfela.
    >>> "Fachowcy" czekają bezczynnie. Klient jedzie ponownie do sklepu i wraca,
    >>> ale przywozi nieodpowiednie zawory. Jedzie więc trzeci raz, a "fachowcy"
    >>> nadal czekają bezczynnie. W końcu pada fajne stwierdzenie: "miało być
    >>> tanio i szybko, a będzie długo i drogo" - za usługę skasowali 200zł :)
    >>>
    >>> Tak właśnie jest z takimi robotami.
    >>>
    >>> Widocznie klient bał się, że "fachowiec" zarobi na materiale. Dlatego
    >>> pojechał sam i kupił drożej niż kupiłby fachowiec, a przy tym spalił
    >>> paliwa za X zł, po czym przepłacił za usługę, która wg mojej oceny nie
    >>> powinna być droższa jak 100-140zł. Czyli ok. 60-80zł/roboczogodzina
    >>> fachowca (licząc czas pracy i czas dojazdu do klienta) + koszty dojazdu
    >>> do klienta (koszty paliwa)
    >>>
    >>> Fachowiec zarobiłby tu z 8-10zł na tych zaworkach, bo dostałby rabat dla
    >>> instalatora, a sprzedałby klientowi nie drożej niż tyle, ile zapłacił
    >>> klient. Zarobek fachowca tak naprawdę pokryłby koszt związane z
    >>> załatwieniem materiałów, a dzięki temu, że "fachowiec" by załatwiał
    >>> materiały to robota byłaby wykonana szybko i sprawnie.
    >>>
    >>> I co Wy dusigrosze na to?
    >>>
    >> Ale w czym problem?
    >> Fachowcy zarobili łatwe pieniądze za czekanie.
    >> Sprzedawca i tak zarobił na sprzedaży zaworów.
    >> Klient jest zadowolony, bo ma zamontowane zawory i ma poczucie, że
    >> zaoszczędził na materiale.
    >>
    >>
    >> --
    >> Pozdrawiam,
    >>
    >> yabba
    > Problem jest prawny
    > Towar raz sprzedany na terenie Brókselki, ma juz status towaru używanego.
    >
    > Ja rozumiem, że istnieją relacje hurtownia - instalator
    > i instalator może zwrócić materiały, których nie wykorzystał przy realizacji
    zlecenia.
    >
    > Ale towar zwrócony ma status zwrotu, czyli produkt nie jest nowy, bo pochodzi ze
    zwrotu, czyli już raz opuścił certyfikowaną ISO9000 sieć dystrubucji i sprzedaży

    Nie odróżniasz towaru używanego od zwróconego, nieużywanego. Poza tym
    "mówimy" o produktach, na których widać ślady używania i takich, których
    nikt nie przyjmie do zwrotu jeżeli będą nosiły ślady używania lub będą
    zniszczone.

    > Na tej samej zasadzie nigdy nie kupuję butów w sklepie, gdzie 5 innych klientów
    mogło je przymierzać i pozostawić w środku grzybicę stóp, ani nie kupuję niczego w
    internetu, bo tam też jest prawo zwrotu, czyli przymierzania ubrań, butów itd. itp.
    > i towar jest tyle razy wysyłany, aż się sprzeda

    To w jaki sposób je kupujesz? Nigdy nie przymierzasz przed zakupem?
    Kupujesz kota w worku? A jeżeli przymierzasz to dlaczego uważasz, że Ty
    masz prawo przymierzać, a nikomu innemu przymierzać nie wolno?

    Dlaczego za Twoje przymierzanie ma płacić sprzedawca, skoro chcesz aby
    był rabat na towary ze zwrotów?

    > Kupuję tylko nowy towar, zapakowany, a nigdy żadnego ze zwrotu,
    > nigdy telewizora, telefonu ze zwrotu,
    > żadnego refurbished ajfona z UK,
    > czyli używanego smartfona, umytego , z nową obudową a starym wnętrzem.

    To nie jesteś "eko".

    > Przykładowo, murarz kupuje gips, cement w workach i trzyma przez miesiąc w
    wilgotnej szopie, a potem oddaje to co nie wykorzystał
    >
    > I następny klient kupuje zawilgocony gips, cement, który ma inne parametry niż nowy
    gips, cement.

    A czasami cement czy gips nie są pakowane w worki papierowo-plastikowe,
    które są zabezpieczone przed wilgocią?

    A w wielu składach budowlanych te worki są składowane na paletach pod
    chmurką, nakryte tylko kawałkiem folii. Jak zamoczysz papierowy worek to
    Ci nie przyjmą zwrotu. A jeżeli worki nie były zalane wodą to jaka jest
    różnica? Liczy się przecież data ważności.

    > Przykładowo, instalator kupuje rurki miedziane do co i laduje do busa, na podłogę i
    one się wyginają, potem, je zwraca
    > i następny klient je kupuje i po zainstalowaniu, gałązki pozostaja łukowato wygięte
    w dół
    >
    > Nie mówiąc już o sprzęcie elektrycznym, oświetleniowym
    >
    > Klient powinien mieć prawo wyboru i stempel na fakturze
    >
    > Sprzedawany towar nie pochodzi ze zwrotu i nie podlega zwrotowi
    >
    > A jak sprzedawany towar pochodzi ze zwrotu
    > to na fakturze powinna być adnotacja
    >
    > Sprzedawane towary pochodzą ze zwrotu
    > i 10% rabatu, gdy brak śladów używania

    Może po prostu wprowadzić opłaty 10% za przymierzanie butów i jak ich
    nie kupisz to sprzedawca miałby obowiązek wystawić je ponownie jako
    przymierzane o te 10% taniej.

    Następny klient przymierzy i zapłaci 10% i znów kolejna obniżka o 10%

    W końcu któryś z klientów kupiłby za 20 czy nawet za 10% ceny zdając
    sobie sprawę ile osób je przymierzało, a sprzedawca zarobiłby swoje.

    A jakby tak wprowadzić podobną sprzedaż np. chleba, masła, może gorzałki? :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1