-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 22 Nov 2021 00:07:49 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.3.2
Subject: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.budowanie
References: <619a48e9$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<619ab72f$0$535$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
In-Reply-To: <b...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 115
Message-ID: <619ad145$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.121.55
X-Trace: 1637536069 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 527 5.173.121.55:29190
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:578311
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-11-21 o 22:37, a a pisze:
> On Sunday, 21 November 2021 at 22:16:33 UTC+1, yabba wrote:
>> W dniu 21.11.2021 o 14:26, Uzytkownik pisze:
>>> Nawiązując do wypowiedzi niektórych użytkowników z PMB, że fachowiec
>>> powinien się zajmować tylko montowaniem, a nie załatwianiem materiałów i
>>> ich sprzedażą.
>>>
>>> W odcinku nr 2 pięknie jest to pokazane. Przyjazd 2 "fachowców" (nota
>>> bene jeden z nich nazywa się jak nasz prezydent) do klienta, który miał
>>> sobie załatwić materiały we własnym zakresie.
>>>
>>> Robota bzdurna, bo chodzi o wkręcenie 2 zaworków czerpalnych w garażu -
>>> robota raptem na 15 min. Okazuje się, że klient jest nieprzygotowany,
>>> musi jechać po towar. Jedzie, ale wrca z niczym, bo zapomniał portfela.
>>> "Fachowcy" czekają bezczynnie. Klient jedzie ponownie do sklepu i wraca,
>>> ale przywozi nieodpowiednie zawory. Jedzie więc trzeci raz, a "fachowcy"
>>> nadal czekają bezczynnie. W końcu pada fajne stwierdzenie: "miało być
>>> tanio i szybko, a będzie długo i drogo" - za usługę skasowali 200zł :)
>>>
>>> Tak właśnie jest z takimi robotami.
>>>
>>> Widocznie klient bał się, że "fachowiec" zarobi na materiale. Dlatego
>>> pojechał sam i kupił drożej niż kupiłby fachowiec, a przy tym spalił
>>> paliwa za X zł, po czym przepłacił za usługę, która wg mojej oceny nie
>>> powinna być droższa jak 100-140zł. Czyli ok. 60-80zł/roboczogodzina
>>> fachowca (licząc czas pracy i czas dojazdu do klienta) + koszty dojazdu
>>> do klienta (koszty paliwa)
>>>
>>> Fachowiec zarobiłby tu z 8-10zł na tych zaworkach, bo dostałby rabat dla
>>> instalatora, a sprzedałby klientowi nie drożej niż tyle, ile zapłacił
>>> klient. Zarobek fachowca tak naprawdę pokryłby koszt związane z
>>> załatwieniem materiałów, a dzięki temu, że "fachowiec" by załatwiał
>>> materiały to robota byłaby wykonana szybko i sprawnie.
>>>
>>> I co Wy dusigrosze na to?
>>>
>> Ale w czym problem?
>> Fachowcy zarobili łatwe pieniądze za czekanie.
>> Sprzedawca i tak zarobił na sprzedaży zaworów.
>> Klient jest zadowolony, bo ma zamontowane zawory i ma poczucie, że
>> zaoszczędził na materiale.
>>
>>
>> --
>> Pozdrawiam,
>>
>> yabba
> Problem jest prawny
> Towar raz sprzedany na terenie Brókselki, ma juz status towaru używanego.
>
> Ja rozumiem, że istnieją relacje hurtownia - instalator
> i instalator może zwrócić materiały, których nie wykorzystał przy realizacji
zlecenia.
>
> Ale towar zwrócony ma status zwrotu, czyli produkt nie jest nowy, bo pochodzi ze
zwrotu, czyli już raz opuścił certyfikowaną ISO9000 sieć dystrubucji i sprzedaży
Nie odróżniasz towaru używanego od zwróconego, nieużywanego. Poza tym
"mówimy" o produktach, na których widać ślady używania i takich, których
nikt nie przyjmie do zwrotu jeżeli będą nosiły ślady używania lub będą
zniszczone.
> Na tej samej zasadzie nigdy nie kupuję butów w sklepie, gdzie 5 innych klientów
mogło je przymierzać i pozostawić w środku grzybicę stóp, ani nie kupuję niczego w
internetu, bo tam też jest prawo zwrotu, czyli przymierzania ubrań, butów itd. itp.
> i towar jest tyle razy wysyłany, aż się sprzeda
To w jaki sposób je kupujesz? Nigdy nie przymierzasz przed zakupem?
Kupujesz kota w worku? A jeżeli przymierzasz to dlaczego uważasz, że Ty
masz prawo przymierzać, a nikomu innemu przymierzać nie wolno?
Dlaczego za Twoje przymierzanie ma płacić sprzedawca, skoro chcesz aby
był rabat na towary ze zwrotów?
> Kupuję tylko nowy towar, zapakowany, a nigdy żadnego ze zwrotu,
> nigdy telewizora, telefonu ze zwrotu,
> żadnego refurbished ajfona z UK,
> czyli używanego smartfona, umytego , z nową obudową a starym wnętrzem.
To nie jesteś "eko".
> Przykładowo, murarz kupuje gips, cement w workach i trzyma przez miesiąc w
wilgotnej szopie, a potem oddaje to co nie wykorzystał
>
> I następny klient kupuje zawilgocony gips, cement, który ma inne parametry niż nowy
gips, cement.
A czasami cement czy gips nie są pakowane w worki papierowo-plastikowe,
które są zabezpieczone przed wilgocią?
A w wielu składach budowlanych te worki są składowane na paletach pod
chmurką, nakryte tylko kawałkiem folii. Jak zamoczysz papierowy worek to
Ci nie przyjmą zwrotu. A jeżeli worki nie były zalane wodą to jaka jest
różnica? Liczy się przecież data ważności.
> Przykładowo, instalator kupuje rurki miedziane do co i laduje do busa, na podłogę i
one się wyginają, potem, je zwraca
> i następny klient je kupuje i po zainstalowaniu, gałązki pozostaja łukowato wygięte
w dół
>
> Nie mówiąc już o sprzęcie elektrycznym, oświetleniowym
>
> Klient powinien mieć prawo wyboru i stempel na fakturze
>
> Sprzedawany towar nie pochodzi ze zwrotu i nie podlega zwrotowi
>
> A jak sprzedawany towar pochodzi ze zwrotu
> to na fakturze powinna być adnotacja
>
> Sprzedawane towary pochodzą ze zwrotu
> i 10% rabatu, gdy brak śladów używania
Może po prostu wprowadzić opłaty 10% za przymierzanie butów i jak ich
nie kupisz to sprzedawca miałby obowiązek wystawić je ponownie jako
przymierzane o te 10% taniej.
Następny klient przymierzy i zapłaci 10% i znów kolejna obniżka o 10%
W końcu któryś z klientów kupiłby za 20 czy nawet za 10% ceny zdając
sobie sprawę ile osób je przymierzało, a sprzedawca zarobiłby swoje.
A jakby tak wprowadzić podobną sprzedaż np. chleba, masła, może gorzałki? :)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.21 00:33 a a
- 22.11.21 02:13 yabba
- 22.11.21 08:10 Kris
- 22.11.21 08:20 Kris
- 22.11.21 09:11 Kris
- 22.11.21 09:56 Uzytkownik
- 22.11.21 10:08 Kris
- 22.11.21 10:11 Uzytkownik
- 22.11.21 12:18 Uzytkownik
- 22.11.21 12:58 Uzytkownik
- 22.11.21 12:59 Kris
- 22.11.21 13:27 Uzytkownik
- 22.11.21 14:50 yabba
- 22.11.21 18:05 Mateusz Bogusz
- 22.11.21 22:56 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur